stoppen met autorijden

haas
Topic Starter
Berichten: 112

stoppen met autorijden

#1 , 04 jan 2018 23:24

Heeft iemand weet als ik een vergoeding of subsidie krijg als ik stop met autorijden.
merci allesinds

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 04 jan 2018 23:28

Ja dan verbruik je geen benzine meer en moet je geen accijnzen of autobelasting meer betalen
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 04 jan 2018 23:29

Vroeger kreeg je dan een busabonnement. Intussen is dat niet meer (dacht ik). Je bespaart natuurlijk wel wat taxen en kosten.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 04 jan 2018 23:30

Ja dan wordt je vrijgesteld van het betalen van accijnzen en btw op benzine/diesel en van autobelasting.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

loeki
Berichten: 267

#5 , 05 jan 2018 07:37

En U stopt zelf met het financieren van de garage, want U hoeft niet meer op onderhoud met de wagen

Verder krijgt U nog wat zakgeld extra als U Uw voertuig verkoopt

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 jan 2018 09:33

Het DINA abonnement (dat je kreeg bij inlevering nummerplaat) is sinds februari 2016 afgeschaft. Geen idee of er iets gelijkaardigs bestaat nu (korting om abonnementent of iets dergelijks).

Maar zoals hierboven gezegd: je spaart massa's geld uit als je geen privé-wagen meer moet bekostigen. Aan de andere kant offer je wel een stukje vrijheid op. Ik kan mijn wagen niet missen. Als ik alles wat ik nu met de wagen doe, met het openbaar vervoer moet doen, verlies ik dagelijks een paar uur, en zou ik op bepaalde locaties gewoon niet geraken (of ik zou al een plooifiets moeten meenemen op trein, tram, bus en nog een half uur fietsen na de busrit).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

artemis
Berichten: 3293

#7 , 09 jan 2018 20:06


Maar zoals hierboven gezegd: je spaart massa's geld uit als je geen privé-wagen meer moet bekostigen. Aan de andere kant offer je wel een stukje vrijheid op. Ik kan mijn wagen niet missen. Als ik alles wat ik nu met de wagen doe, met het openbaar vervoer moet doen, verlies ik dagelijks een paar uur, en zou ik op bepaalde locaties gewoon niet geraken (of ik zou al een plooifiets moeten meenemen op trein, tram, bus en nog een half uur fietsen na de busrit).
Is dat deel van je antwoord nu echt (steeds) nodig Tom? Het geeft geen enkele toegevoegde waarde aan het antwoord op de vraag van de TS die al beantwoord was. Waarom wil je steeds je persoonlijke mening erbij ventileren? Die doet er helemaal niet toe.
En zoals je zelf al aangaf gaat het hier niet om een bedrijfswagen waarover jij mogelijk wel beschikt.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 jan 2018 12:02

Is dat deel van je antwoord nu echt (steeds) nodig Tom? Het geeft geen enkele toegevoegde waarde aan het antwoord op de vraag van de TS die al beantwoord was. Waarom wil je steeds je persoonlijke mening erbij ventileren?
Dit is een forum, artemis. Mijn mening / bedenkingen hier, zijn on topic. Een forum dient om van gedachten te wisselen. Als de info eenrichtingsverkeer moet zijn, is een forum niet het geschikte medium. Stel dat de TS zijn wagen wil weg doen, maar nog niet echt nagedacht had over de praktische consequenties, dan zijn dit soort bedenkingen / meningen weldegelijk nuttig. (Maar daar hoef jij niet mee akkoord te gaan. Als je meent dat dit niet zo is, is dit uw goed recht. Moet je dit dan ook "ventileren" in het topic zelf? Daar heb ik mijn bedenkingen over.)
Die doet er helemaal niet toe.
Je begrijpt toch dat uw mening over mijn mening er hier ook weinig toe doet? En met dat verschil dat uw mening over mijn mening niet on topic is, hier (terwijl mijn mening wel on topic was). :roll: Misschien is het beter in het praatcafé een topic op te starten: "Mogen mensen op jurdisch forum ook bedenkingen of meningen omtrent een topic plaatsen, als dit niet 100% een antwoord is op de vraag van de TS?"
En zoals je zelf al aangaf gaat het hier niet om een bedrijfswagen waarover jij mogelijk wel beschikt.
Neen, ik beschik niet over een bedrijfswagen. Ik heb de indruk dat het u vooral stoort dat ik een kritische noot plaats bij de bruikbaarheid van ons openbaar vervoer? Is het dat dat u stoort? Zeg dit dan gewoon, zou ik zeggen... Beter om te zeggen: "Ik ga niet akkoord met uw mening" dan zeggen "Waarom geef jij hier uw mening?"
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”