Dakwerken door aannemer!

HSD72
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Dakwerken door aannemer!

#1 , 31 dec 2017 01:45

Beste forumleden,

Onlangs werden dakwerken uitgevoerd bij mijn buren en de aannemer heeft zonder mijn toestemming stelling gezet op mijn dak. Ze hebben zelfs een stelling gezet op mijn tuin zodat ze achterkant van de dak in kwestie beter konden bereiken (weeral zonder toestemming). Soit op zich niet zo erg maar nu dat het serieus begint te regenen lekt er regenwater in mijn huis (op trappen van bovenste verdiep). Juist onder waar dat men stelling hadden gezet.

Wat kan ik nu doen om hen aan te klagen? Heb de aannemer wel nog niet gecontacteerd maar wat kan ik doen indien hij zegt dat hij niks wilt doen. Ik wil ook duidelijk maken dat tot op heden GEEN enkele probleem was op dak!

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 31 dec 2017 09:21

Hopelijk heb je een foto gemaakt van die stelling op uw dak.
Schrijf uw buurman aangetekend aan, en vraag hem om op zijn beurt de aannemer ingebreke te stellen en de herstelling te eisen.
Je kan natuurlijk ook de aannemer rechtstreeks aanspreken, maar wettelijk heb jij geen contract .met hem. Buurman heeft dat wel.

dakdekker
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jan 2018 20:44

Dakwerker zou ten minste u op de hoogte moeten brengen ivb het plaatsen van stelling op uw eigendom,maar voor u hem aanklaagd gaat u beter in gesprek met de dakwerker om de lekkage te herstellen en doe navraag naar zijn BA aansprakelijkheid-deze dekt alle schade bij derden.

Reclame

Terug naar “Andere”