Deurwaarder

adi100
Topic Starter
Berichten: 71
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder

#1 , 07 dec 2017 10:55

Zou een Incassobureau VIA een Deurwaarder vlug bankbeslag doen of uw zichtrekening laten blokkeren ?


Ik heb een openstaande schuld van 14.000 €. bij C........,maar deze hebben (gezien er niet meer werd betaald) het dossier overgemaakt aan Incassobureau F........
Deze heeft meteen "Loonsoverdracht" (géén loonbeslag) laten doen op mijn stempelgeld van 1.265 €., zijnde voor een Loonsoverdachts-bedrag van 60 €.
Nu is het zo , dan ik niet meer ga stemepelen maar dat ik sinds 01/08/2017 op PENSIOEN ben gegaan.....

Mijn maandelijks Pensioen bedraagt 1.227 € NETTO p/m.........maar sinds ik op pensioen ben gegaan , gebeurt er geen "loonsoverdracht" meer.
Ofwil is het Incassobureau er nog niet van op de hoogte dat ik op pensioen ben gegaan !?

Hoe dan ook , ik heb een paar vraagjes :

- Gezien er op mijn pensioen vanaf 01/08/2017 nog géén loonsoverdracht werd uitgevoerd door het Icassobureau,kunnen zij dan aan de pensioenkas eisen dat de loonsoverdracht -bedragen van 01/08/2017 t.e.m. 01/12/2017 worden overgemaakt ?

- Zou het Incassobureau via een Deurwaarder "bankbeslag"kunnen laten doen op mijn maandelijks pensioen van 1.227 €. NETTO ?

- Zou het Incassobureau via een Deurwaarder mijn zichtrekening kunnen laten blokkeren gezien mijn maandelijks pensioen van 1.227 €. NETTO ?

Het is alléén mijn pensioen van 1.227 €. dat op mijn rekening komt én géén andere gelden.....

Is mijn pensioen-inkomen gecodeerd , zodat ze deze niet in beslag kunnen nemen ,volledig of gedeeltelijk ? Is daar de bescherm-code A - B of C niet voorzien ?

Weet iemand raad of een antwoord op mijn vragen ?

Deze zijn zeker welkom !!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 dec 2017 11:04

Loonoverdracht blijft net het zelfde van gepensioneerde als werknemer, dus van u pensioen kan men zeer weinig incasseren, en ja een pensioen heeft een code..
Een zicht rekening is een recht, maar als je spaarrekening heeft daar kan men het totale bedrag beslag op leggen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”