Pakket (tss consumenten) niet toegekomen: wie is verantwoordelijk?

Kkiimyekk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Pakket (tss consumenten) niet toegekomen: wie is verantwoordelijk?

#1 , 29 sep 2017 02:45

Ik heb op zaterdag 23 september twee boeken opgestuurd t.w.v. 28,5 EUR inclusief verzendingskosten via ups access point (kiala) naar een consument. We hebben dit afgesproken via tweedehands. Deze stuurt me echter donderdag 28 september een bericht dat het pakket niet is toegekomen en dat zij haar geld terugeist en mij in gebreke wilt stellen. Ze beschuldigt mij daarnaast ook van een oplichter te zijn terwijl dit helemaal niet het geval is.

Toen ik het pakket opstuurde was er een probleem met het ticket en konden ze in de winkel mijn verzendlabel niet scannen waarop de verantwoordelijke op dat moment zelf een verzendlabel heeft ingetypt en afgeprint. Hij zei dat alles inorde was en heb dus ook geen bewijsje hiervan gekregen.

Ik lees nu heel veel verschillende dingen op het internet. Mijn bron was https://blog.iusmentis.com/2012/03/12/w ... e-verkoop/.
De koper vroeg zelf of ik het wou opsturen via kiala waarop mijn antwoord was: "via kiala is het inderdaad 4.5EUR verzending, maar ik zal even kijken wat goedkoper is. Ok neen, via kiala zal het goedkoper zijn voor u".
Ik vind het verschrikkelijk als de koper zelf kiest voor gewone pakketversturing zonder aangetekende verzending, en mij volledig aansprakelijk stelt voor het toekomen van het pakket terwijl ik vertrouwde dat de bezorgdienst dit goed zou doen. Bovendien ben ik die goederen in principe nu ook kwijt.

Wat ik nu graag wil weten is, wat mijn rechten en plichten zijn als verzender en/of ik degelijk haar geld terug moet opsturen, en ik zal maar zwijgen over hoe onbeleefd en ongeduldig de transactie was langs de kant van de koper.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 29 sep 2017 08:30

Uw verantwoordelijkheid stopt nadat de bestemmeling voor ontvangst getekend heeft. Kiala pakjes zijn traceerbaar. Nu kan je niet aantonen dat het pakje verzonden was zodat het in de ogen van de bestemmeling (terecht) niet verzonden is.

Je kan langsgaan bij je verzendpunt en hen de vraag voorleggen. Ws herinnert hij/zij zich de speciale afhandeling van uw pakje nog.

Als het pakje onvindbaar is betaal je't beste de aankoopsom + verzendingskosten terug.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 29 sep 2017 09:45

Dir is reeds het derde topic met dezelfde vraag.

Via k....a duurt de verzending enorm lang minstens 5 werkdagen en meer.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Andere”