vrijwilliger bij 2 organisaties voor zelfde evenement of niet

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

vrijwilliger bij 2 organisaties voor zelfde evenement of niet

#1 , 26 aug 2017 22:20

Kan iemand vrijwilliger zijn bij 2 organisaties voor een zelfde evenement? En is iedere organisator van het evenement verplicht vrijwilliger te zijn bij beide organisaties? We organiseren kookateliers, en sommigen van ons zijn vrijwilliger bij de organisatie die zorgt voor sommige van de koks, maar ook vrijwilliger van de organisatie die ons het lokaal ter beschikking stelt. Er is een conflict met de eerste organisatie omdat ik geen vrijwilliger bij hen meer wil zijn, en ze zeggen dat dat niet kan dat er iemand in een evenement (niet in hun lokaal!) werkt die geen vrijwilliger bij hen is. Normaal gezien doe ik boodschappen met alle koks (waarvan slechts 2 van de 4 onder de verantwoordelijkheid van de eerste organisatie vallen). Ik check met de organisatie die de zaal ter beschikking stelt ivm de vrijwillgersverzekering, maar als ik rijdt met deze mensen, en er moest iets gebeuren, dekt de verzekering van de organisatie van de zaal dan niet? Bovendien is alle vrijwillgersverzekering bij Belfius, dus er kan nooit een conflict zijn. We spreken hier over volwassen mensen die doodsimpel in een tijdelijke moeilijke situatie zitten, maar voor de rest vrij zijn te gaan waar ze willen.

In 't kort: Organisatie x heeft bewoners (die vrij zijn te gaan en staan waar ze willen), enkele van hen komen koken in een zaal van organisatie y. 3 vrijwilligers organiseren het kookatelier, 2 hebben vrijwilligerscontract met x en alledrie hebben vrijwilligerscontract met y. Werknemers organisatie x zeggen dat ik verplicht vrijwilliger bij hen moet zijn. Ik wil niet meer om persoonlijke redenen. In principe ga ik winkelen met alle koks, 2 van de 4 zijn bewoners van organisatie x. Voor de rest zijn de andere vrijwilligers aanwezig op het evenement zelf.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2017 13:52

ik denk wel dat organisatie x gelijk heeft, het gaat door in een locatie van organsiatie Y maar verder zijn zij niet de organisator van de activiteit neem ik aan?

Krijg je vrijwilligersvergoeding voor deze kookdagen? Van organisatie X of van beide?

Reclame

Terug naar “Andere”