Brief aan familie wordt gedeeld met advocaat

CasperVink
Topic Starter
Berichten: 10

Brief aan familie wordt gedeeld met advocaat

#1 , 12 aug 2017 12:58

Recent heb ik een (persoonlijke) brief aan een aantal familieleden gestuurd. Met deze familie heb ik al jaren geen contact mee. Ik de brief heb ik als één van de voorwaarden benoemd, dat dit schrijven binnen de familie moest blijven. Erbij vermeld aan wie de brief allemaal verstuurd is. Nu kreeg ik een brief van een advocaat, waarin passages uit de brief zijn overgenomen.

Mag dit? Kortom heeft de advocaat een zelfde soort status als een huisarts bijvoorbeeld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 12 aug 2017 13:38

U stuurt een brief, en een van de bestemmelingen geeft die door aan een advocaat of iemand anders? Niets mis mee. Hij/zij hoeft zich niet neer te leggen bij uw voorwaarden ; hij doet met die brief wat hij wil.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2017 14:32

Wie bent u, om te zegen dat deze brief in de familie moet blijven, u stuurt ze wel rond, en je weet als meer dan één persoon iets weet dat gans de wereld het weet bij wijze van spreken.
Zelfs vertrouwde geheimen van de regering worden soms gelekt, hoe zou dit dan niet zijn met een familie brief, waarvan hoogst waarschijnlijk met elkaar in onmin leeft, anders zou er geen advocaat erop reageren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

CasperVink
Topic Starter
Berichten: 10

#4 , 12 aug 2017 19:13

Dank voor uw reacties. Ik had een dergelijk iets verwacht, moest alleen weten of het juridische grond had. Denlowie heeft volkomen gelijk: wij leven met elkaar in onmin....helaas is er nog een verbondenheid in een aantal zaken.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 12 aug 2017 22:22

Zolang zij niet akkoord zijn gegaan met uw voorwaarden, mogen ze ermee doen wat ze willen. Het werkt omgekeerd, eerst akkoord vinden, dan pas brief versturen.

Terug naar “Andere”