hoe kan dit bij b-post

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

hoe kan dit bij b-post

#1 , 30 mei 2017 23:07

Op 14/05 stuur ik een aangetekend pakket op naar italie.Op 21/05 word gemeld op trace (volg mijn pakket) dat het pakket "geweigerd werd " De geadresseerde verklaard niets ontvangen of geweigerd te hebbenOp 22/05 vermeld trace terug naar afzender.Ik ga mijn beklag doen bij de post en op 29/05 vermeld trace dat het pakket geleverd is bij afzender.In dit geval ben ik de afzender en heb niets terug ontvangen.Is dit pakket dan toch geleverd op het voorziene adres in italie of is dit pakket zoek geraakt.Ik geraak er niet uit.Wat kan er gebeurd zijn?Ik heb nog geen contakt kunnen nemen bij de geadresseerde in italie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minnegirl
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2017 07:40

Bij een levering met track en tracé, zit de verzekering dat je moet tekenen voor ontvangst, ik zou een kopie van de handtekening opvragen, dan zie je wie of waar het pakket is ontvangen.

IrisS
Berichten: 102

#3 , 11 jul 2017 16:34

Dat klopt niet, tekenen is een extra optie bij track & trace. Contacteer BPost hun klantendienst even. Verstuur 1000en pakketten internationaal per jaar via hen en zelden problemen, maar dit scenario is me niet onbekend. Net nog een zending teruggekregen na 4 maand die zogezegd ook destijds geleverd was bij mij. Daar hebben ze wel een schadevergoeding voor betaald toen (die is per kg, tenzij je extra verzekering nam. Dus meestal kom je daar niet zo goed uit). Maar het is een feit dat er soms iets misloopt bij de scans. Vermoed echter dat ze mogelijkheden hebben dit toch te checken, aangezien we er altijd wel op een of andere manier uitraken.

Reclame

Terug naar “Andere”