rechtsbijstand geldig?

vluchtmisdrijf
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

rechtsbijstand geldig?

#1 , 25 mei 2017 16:34

Een kennis heeft vluchtmisdrijf gepleegd met mijn auto 7/05/2017 Mijn verzekering besloot dat binnen 3 maanden mijn contract beëindigd en dat ze niet met mij verder willen (zonder mijn verklaring te zien) 28/08/2017. Ik heb al reeds een advocaat genomen voor het vluchtmisdrijf van 7/05/2017 . Hij heeft zich al aangeboden aan het parket en aan de verzekering. Ik vroeg mij af of dat de rechtsbijstand nog geldig is omdat het ongeval is gebeurd wanneer ik nog verzekerd was.

Ik heb schrik dat als mijn verzekering mij eraf gooit binnen 3 maand dat ik daarna de advocaat zelf moet betalen ook al is het ongeval gebeurd toen ik nog verzekerd was. de uitspraak kan minstens nog en jaar op zich wachten waarschijnlijk.

alvast bedankt voor de antwoorden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 mei 2017 17:18

Je verzekering dekt alles dat begint met lopen zolang je bij hen verzekerd bent.
Dus ja, dit is gedekt, ook al duurt het proces nog een jaar.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 25 mei 2017 17:22

Gaat het om een inclusieve rechtsbijstand of om een aparte rechtsbijstand type Das, Euromex, ...

Reclame

vluchtmisdrijf
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mei 2017 13:08

Ik ben bij Ethias en ik geniet van rechtsbijstand plus van Ethias zelf. Dus als ik binnen 3maanden mijn contract ten einde is blijft ethias dan mijn dossier dan opvolgen? Kosteloos?

Terug naar “Andere”