Plaatsbeschrijving omwille van nieuwbouw buren

IngeDG
Topic Starter
Berichten: 12

Plaatsbeschrijving omwille van nieuwbouw buren

#1 , 23 mei 2017 09:25

De buren gaan tussen mijn woning en hun woning een nieuwbouw optrekken, dit als uitbreiding van hun bestaande woning.

Ze hebben me verplicht om op mijn kosten een plaatsbeschrijving van mijn huis te laten uitvoeren. Ik heb deze plaatsbeschrijving in tweevoud ter ondertekening naar hen verstuurd via aangetekende post, maar ze weigeren deze zending bij de post op te halen (via track & trace Bpost - ontvang ik eerstdaags terug).

Nu heb ik ook vernomen dat het eigenlijk hun taak was om een plaatsbeschrijving te doen op hun kosten en niet de mijne.

Wat is eigenlijk de correcte manier van werken? Wat zijn mijn rechten?

Alvast bedankt voor enig advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 mei 2017 12:24

Het is de bouwheer (uw buren dus in deze) die de PB moeten laten uitvoeren op HUN KOSTEN . Je kan hun altijd laten weten, dat als ze de PB niet willen betalen, en niet willen ondertekenen, je naar de vrederechter zal stappen om uw rechten te vrijwaren.

Reclame

Terug naar “Andere”