Injecteurs vervangen bij erkende garage

Veke002
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Injecteurs vervangen bij erkende garage

#1 , 17 mei 2017 20:55

Vorige week werden 4 injecteurs vervangen van de Jaguar van Mn mama..... de dag dat de wagen terug wordt opgehaald wordt er al ontdekt da de wagen raar doet....
Er wordt even afgewacht tot de dag erna en dan wordt er toch terug gebeld nr de garage om dit te melden.
Vandaag de wagen terug binnen gebracht , blijkt dat 1 vd 4 injeceurs stuk is.....
Garantie zou ik dan toch denken ?
Garagist beweert echter dat het hun schuld niet is..... lijkt me bizar als hij ze allemaal net vervangen heeft ???
Kunnen we eisen dit onder garantie opnieuw te vervangen ? Heeft meer dan 1000 euro gekost aan materiaal en werkuren , dus toch wel de moeite lijkt me om dit even te onderzoeken welk recht we hebben hier .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mei 2017 23:48

Lijkt me te voldoen aan de consumentenkoop, wat betekent: 2 jaar garantie.
Bewijslast ligt in de eerste 6 maanden bij de verkoper.
Remedie: in eerste instantie: kosteloze herstelling of kosteloze vervanging - keuze klant. + evt. schadevergoeding
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Andere”