Hond van politie doodgebeten

LeenW
Berichten: 12814

Re: Hond van politie doodgebeten

#31 , 25 apr 2017 10:30

Zoals eerder gezegd, ieder is verantwoordelijk voor de schade die zijn hond aanricht. Ik denk dat de kosten voor de dood van de politiehond veel groter gaan zijn dan de kosten voor uw dierenarts. Een advocaat raadplegen lijkt mij echt wel aangewezen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#32 , 25 apr 2017 10:39

Chantage en bedreigingen tegenover de politie.. Ik raad u aan nu meteen naar een advocaat te gaan om uw strategie voor straks te bespreken, dit kan mogelijk slecht aflopen.
Inderdaad de perfecte manier om goed en degelijk bewijsmateriaal te laten ongeldig verklaren door de rechtbank.

Toon gewoon de beelden, en laat die voor zich spreken.

giserke
Berichten: 2434

#33 , 25 apr 2017 10:41

De beelden heb ik gekregen van een meneer die in een appartement woont met camera beveiliging vanuit zijn balkon, hij had mij gezegd dat hij mij de beelden wou geven zonder dat ik ernaar vroeg omdat hij ook weet DAT DE POLITIEHOND ALS EERSTE AANVIEL terwijl mijn hond eerst kalm was pas nadat mijn hond gebeten werd heeft hij wraak genomen
Die meneer mag helemaal geen camera hebben die gericht is op de openbare weg! Veel kans dat hij een serieuze boete / veroordeling krijgt als blijkt dat hij een camera op de openbare weg gericht staan heeft.
Als die beelden bestaan, dan mogen die gebruikt worden. Die man kan hoogstens een boete krijgen wat ik al ten zeerste betwijfel.

Maar als je het een beetje verstandig aanpakt, dan zullen die honden te zien zijn zonder muilkorf, en dat die als eerste aanvallen.
Denk je dat de betrokken agenten zullen doorzetten met zulke beelden waar zware beroepsfouten op te zien zijn?
Laatst gewijzigd door giserke op 25 apr 2017 10:48, 2 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#34 , 25 apr 2017 10:42

Trained to kill?

ik hoop dat ze uw hond ook afmaken.

er moet maar eens een kind naast uw hond lopen

giserke
Berichten: 2434

#35 , 25 apr 2017 10:46

Trained to kill?

ik hoop dat ze uw hond ook afmaken.

er moet maar eens een kind naast uw hond lopen
Wat voor zever is dat? Gelijk welke hond die aangevallen wordt bijt terug.

LeenW
Berichten: 12814

#36 , 25 apr 2017 10:53

Trained to kill?

ik hoop dat ze uw hond ook afmaken.

er moet maar eens een kind naast uw hond lopen
Wat voor zever is dat? Gelijk welke hond die aangevallen wordt bijt terug.
Niet als zijn baas hem in de hand heeft, wat hier nu net het probleem lijkt te zijn.

Meeboo
Berichten: 1488

#37 , 25 apr 2017 11:00

Als u een hond aankoopt met het idee "trained to kill" zit het al deftig fout in uw eigen hoofd. Zulke honden horen niet thuis op het straat m.i.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#38 , 25 apr 2017 11:18

Maar als je het een beetje verstandig aanpakt, dan zullen die honden te zien zijn zonder muilkorf, en dat die als eerste aanvallen. Denk je dat de betrokken agenten zullen doorzetten met zulke beelden waar zware beroepsfouten op te zien zijn?
Ik betweifel zeer sterk die "zware beroepsfouten", hoor... Maar bon, de TS heeft gezegd te laten weten hoe het verder loopt. Ik ben eens benieuwd. Zelfs al zou de politiehond als eerste aangevallen hebben, dan nog doet dit het feit niet ongedaan dat de hond van de TS een andere hond gedood heeft. TS zal sowieso voor die schade moeten opdraaien...

Als iemand mij een slag verkoopt, en ik sla zodanig terug dat die andere persoon er bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid aan overhoud, dan zal ik daar ook niet zomaar mee weg komen. De kans zal bijzonder groot zijn dat ik toch voor die arbeidsongeschiktheid zal kunnen afdokken, zelfs al heeft de andere partij de eerste slag verkocht.

En inderdaad, het "gezegde" dat de TS aanhaalt, is er zwaar over. Niemand met dergelijke ingesteldheid zou een hond mogen houden. Een hond als "wapen" zien is pervers. Ik hoop dat de TS dit soort uitspraken ook doet bij de politie, zodat zij kunnen ingrijpen voor de veiligheid van iedereen in de buurt van de TS...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke
Berichten: 2434

#39 , 25 apr 2017 11:53

Trained to kill?

ik hoop dat ze uw hond ook afmaken.

er moet maar eens een kind naast uw hond lopen
Wat voor zever is dat? Gelijk welke hond die aangevallen wordt bijt terug.
Niet als zijn baas hem in de hand heeft, wat hier nu net het probleem lijkt te zijn.
Die politieagent had hem dus ook niet in de hand? En was bovendien ook niet in orde met de veiligheidsvoorschriften? En K9 agenten worden toch geacht iets beter getraind te zijn dan de gewone man.

giserke
Berichten: 2434

#40 , 25 apr 2017 11:55

Als u een hond aankoopt met het idee "trained to kill" zit het al deftig fout in uw eigen hoofd. Zulke honden horen niet thuis op het straat m.i.
Dat zijn gewoon waakhonden? Die worden idd getraind het leven van hun baasje te vrijwaren.
Als die K9 hond aanvalt, kan die hond met reden denken dat het leven van zijn baas in gevaar is en moet aanvallen.
Dus hapt hij toe.

Meeboo
Berichten: 1488

#41 , 25 apr 2017 11:59

akkoord en waarom moet je met zo een "wapen" op het straat lopen? als er toevallig een kind de hoek om kwam en ze botste tegen TS, had de hond dan ook het leven van het baasje verdedigd?

LeenW
Berichten: 12814

#42 , 25 apr 2017 12:44

Wat voor zever is dat? Gelijk welke hond die aangevallen wordt bijt terug.
Niet als zijn baas hem in de hand heeft, wat hier nu net het probleem lijkt te zijn.
Die politieagent had hem dus ook niet in de hand? En was bovendien ook niet in orde met de veiligheidsvoorschriften? En K9 agenten worden toch geacht iets beter getraind te zijn dan de gewone man.
Dat zeg ik toch al heel de tijd? Politie is verantwoordelijk voor de schade aan de hond van TS.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#43 , 25 apr 2017 14:24

Dat zeg ik toch al heel de tijd? Politie is verantwoordelijk voor de schade aan de hond van TS.
Idd, en de TS is op zijn beurt verantwoordelijk voor de dood van een politiehond. Schade moet dus ook vergoed worden (dus de kost om een nieuwe getrainde politiehond in dienst te kunnen nemen, wat niet min zal zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38583

#44 , 25 apr 2017 14:55

Kan iemand de regelgeving aangeven waarin staat dat de politiehonden een muilkorf moeten dragen tijdens opdrachten.
Dat klopt voor privaat bewakingsdiensten en ook bewaking militaire installaties maar niet voor politie.

Ik vraag me ook af of het in België gebeurd (blijkbaar wel lees ik) is want zoiets zal zo wie zo juridische en administratieve gevolgen hebben.
(onderzoek gebruik van geweld zo wie zo) - verlies van een zaak de hond zal ook burgerrechtelijk gevolgen hebben ( dier + trainingskosten).

Beelden aan de media verkopen??? goed bezig ... u kan best die beelden overhandigen aan politie zodat parket en rechtbank er op een correcte wijze aankomen... via media is niet zo'n goed idee.

tira00
Berichten: 929

#45 , 25 apr 2017 20:39

"ze hadden moeten weten dat ze nooit in confrontatie moesten gaan met een Turkse Herder en dan ook nog bedreigen dat ze die andere politiehond zouden loslaten daar konden mijn vriend en ik ook niet tegen dus hadden we terug moeten bedreigen dat mijn vriend de zijne OOK ZOU LOSLATEN indien hij dat deed."



Dat stukje kr.puul heeft zijn hond expres los gelaten op de politiehond met de bedoeling dat die zou bijten....

Terug naar “Andere”