Erkend hagelschade 2014

Mokke_
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Erkend hagelschade 2014

#1 , 29 mar 2017 11:54

Beste graag jullie advies

Zo als sommige weten is hagelschade (juni 2014) erkend door de overheid. Nu heb ik een dossier laten opmaken bij de Rampenfonds.
Ik heb hiervoor dan ook een bestek moeten laten opmaken bij de garagist (100 EURO voor het bestek betaald), van de garagist kreeg ik een bestek van 5500 EURO. Nu heb ik dit al ingediend en krijg ik gisteren een bericht van de expert waarin hij herstelvergoeding meedeelt 154,67 EURO!!!!
Hoe is dit mogelijk, voor 154 euro kan ik amper 3 blutsen laten verwijden ???

Wie weet wat ik hiermee kan doen? Enig advies....?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 29 mar 2017 13:39

welke details / motivatie / ... geeft de expert ? M.a.w wat stond nog allemaal in het bericht ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 29 mar 2017 13:54

Tegenexpertise laten uitvoeren.
Indien rechtsbijstand xaar beroep op doen.

"Hoe is dit mogelijk, voor 154 euro kan ik amper 3 blutsen laten verwijden ???"
Da's interessant. Welke garage is dat,daar moet ik zijn!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 29 mar 2017 18:13

Rampenfonds is geen verzekering dacht ik. Vergoedingen liggen traditioneel bijzonder laag.

Zelf meegemaakt, zogenaamde "Luxe"-kosten worden niet vergoed.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 mar 2017 18:31

Bij de Pukkelpopramp was er ook geen dekking van het rampenfonds voor de schade aan de ziekenwagens van Het Vlaamse Kruis.
Wellicht soortgelijke problematiek.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 29 mar 2017 20:21

En waarschijnlijk een hogere vetusteitsaftrek.

Terug naar “Andere”