Sluikstorten

Stenen7
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Sluikstorten

#1 , 15 mar 2017 17:26

Hallo,

Iemand heeft zijn vuilniszakken voor mijn huis gezet. De ophaaldienst is echter al geweest en nu staat die zak daar dus. Ik veronderstel dat die persoon zelf te laat was met zijn eigen vuilniszakken buiten te zetten en geen week wou wachten dus liet hij het probleem aan mij over. Wat kan/moet ik nu doen? Ik zal zeker niet vreemd afval in mijn huis nemen.

Ps: dit gebeurt geregeld en het zijn niet alleen vuilniszakken maar ook glas en servies enzo.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 15 mar 2017 17:41

Klacht indienen bij de politie.

Stenen7
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2017 17:55

Ik moet erbij vertellen dat ik al vroeger met de politie heb gesproken over dit. Zij hebben dit afgeraden omdat er bij zo'n klacht tegen onbekenden niets van zou komen. Er werd mij gezegd dat de politie meer in mijn straat ging opletten voor sluikstorten en dat ik de ogen moest openhouden om die persoon op heterdaad te betrappen.(zelfs een camera mag niet)

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 15 mar 2017 19:49

Heeft uw gemeente geen meldpunt sluikstort?
Die zullen ten eerste zorgen dat het sluikstort voor uw deur snel verwijderd wordt en bij systematische vaststelling zullen die verder zoeken naar de dader.
Politie ligt hier niet wakker van en wil daar liever niet mee bezig zijn, beter de afvaldiensten zelf contacteren is mijn ervaring (en heb er jammergenoeg ook ervaring mee).

Tope
Berichten: 916

#5 , 15 mar 2017 20:01

Ik kan maar één raad geven. Laat dat sluikstort staan en verzet het zeker niet, anders loop jij de kans op een GAS-boete wegens sluikstorten.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mar 2017 10:46

Ik moet erbij vertellen dat ik al vroeger met de politie heb gesproken over dit. Zij hebben dit afgeraden omdat er bij zo'n klacht tegen onbekenden niets van zou komen.
Neen, zij hebben dit afgeraden omdat zo'n klacht administratief werk betekent voor hen. Leg alsnog klacht neer bij de politie en vraag hen wie u moet contacteren om dat afval van voor uw deur te halen. Ze zullen dan snel wel eens in dat afval neuzen om te zien of er iets in zit waarmee ze de sluikstorter kunnen identificeren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Stenen7
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2017 18:30

Bedankt voor al jullie reacties. Ik zal in het vervolg zeker een klacht indienen en het melden aan dat meldpunt.

Terug naar “Andere”