Tussenkomst verzekering na vochtschade

Pommelien
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tussenkomst verzekering na vochtschade

#1 , 15 mar 2017 13:30

Hallo,

mijn ouders zitten met een schadegeval: in hun appartement (eigendom op gelijkvloers) werden er dakwerken (aan een ander appartement in hetzelfde gebouw dus) niet correct uitgevoerd, waardoor er vochtschade was in de badkamer (tegels die eraf vielen) en de slaapkamer (behang viel eraf). Over de aansprakelijkheid is geen twijfel: de aannemer die de werken uitvoerde. Nu kwamen gisteren de verzekeringsmakelaars langs: die van de tegenpartij en die van mijn ouders.
De bestekken die ze hadden gingen tot 9000 euro (slaapkamer lagen behangen en badkamer, die momenteel volledig betegeld is, opnieuw laten betegelen en eventueel vochtschade behandelen). Die bestekken waren wat ruim waarschijnlijk, maar ja, dat is precies altijd een opbod, aannemer lapt er wat bij, verzekeraars doen er standaard een bedrag vanaf?

Ik schrok nogal toen ik hoorde, dat er hen in totaal ongeveer 1400 euro schadevergoeding is voorgesteld: voor behang in de slaapkamer dus, én voor de badkamer een soort plastic platen (ze kwamen af met zelfs reclame voor een zeker bedrijf dat deze platen levert), met gedetailleerde prijslijst erbij. Blijkbaar een goedkope oplossing, waardoor ze dus in totaal op 1400 euro uitkomen.
Ik vroeg me nu af of dit wel kan? Kunnen ze zomaar eender welke oplossing voorstellen? Ik zeg niet dat ze de duurste tegels van allemaal moeten terugbetalen, maar hun voorstel is dus gewoon 2 van zulke platen, waarmee dan die ene wand afgedekt is, hoe dat zou moeten passen bij de rest van de badkamer, daar trekken ze zich niets van aan.

Hoe gaat dit normaal gezien: schade op 1 van de 4 muren: wat krijg je dan normaal gezien vergoed? Ik begrijp dat je niet zomaar een nieuwe badkamer kan laten plaatsen op kosten van de verzekering, maar toch...

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 16 mar 2017 14:12

Natuurlijk zal een inspecteur van een verzekeringsmaatschappij een voor zijn werkgever gunstige regeling voorstellen. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt nietwaar ?

Hebben de ouders in hun polis geen clausule die vergoeding voor de tussenkomst van een onafhankelijk expert voorziet?

Reclame

Terug naar “Andere”