hond tot bij buren

MoniqueDB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

hond tot bij buren

#1 , 21 feb 2017 14:35

Onze hond is via de haag tot bij de buren geraakt, deze zijn hier niet blij mee.
Kunnen ze ons aanklagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 21 feb 2017 14:40

Ja en neen ...het zal vermoedelijk ook hun haag zijn en daar zijn jullie beide verantwoordelijk voor.
Nu al naargelang de grote van de hond best en als het ook laag bij de grond gebeurd is misschien een draadafsluiting bijzetten.
U bent echter ten volle verantwoordelijk voor het gedrag van uw hond.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2017 14:55

Onze hond is via de haag tot bij de buren geraakt, deze zijn hier niet blij mee.
Kunnen ze ons aanklagen?
Heeft de hond iets kapot gemaakt / iemand gebeten / voor zware overlast gezorgd? Indien niet, zie ik niet in waarvoor ze u zouden aanklagen. Ze kunnen u echter wel (terecht) vragen een deftige afsluiting te voorzien zodat dit niet meer gebeurt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”