Pagina 1 van 1

Verbruik water aan de hoge kant

Geplaatst: 14 dec 2016 10:17
door DavidM080698
Allen,

Kan er iemand me helpen nl. ik heb net een factuur ontvangen van Hydrobru (waterverbruik) maar deze ligt heel hoog tegenover deze van vorig jaar.
We zouden op 1 jaar tijd 370 m³ verbruikt hebben voor een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen (= 370000 liter water) wat onmogelijk is, heb de meterstand 's avonds genoteerd en ook dag nadien maar niks van water verbruikt (heb alles nagekeken en er zit geen lek daar ben ik 100 % zeker van).
Sinds de persoon langs is geweest voor de meterstand te noteren tot vandaag (juist 1 maand geleden) heb ik 8 m³ verbruikt wat op zich normaal lijkt maar toch geen 38 m³ maandelijks.
Wat kan ik doen om deze factuur te betwisten (1855 €) of zelfs te laten verbeteren.
Er komt deze week een controleur om alles te controleren.

Alvast bedankt voor de reacties

Re: Verbruik water aan de hoge kant

Geplaatst: 14 dec 2016 10:30
door Meeboo
schriftelijk protesteren en reden erbij vermelden. Dat stuit de betalingstermijn.
Hydrobru zal dan de nodige onderzoeken doen

Re: Verbruik water aan de hoge kant

Geplaatst: 14 dec 2016 13:10
door asperger
Meestal is dat te wijten aan een foutieve doorgave van de meterstand in het vorig of de vorige jaren.
Dus wat te weinig werd betaald in vorige periodes komt er nu ineens bovenop.