Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
DavidM080698
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Verbruik water aan de hoge kant

#1 , 3 maand 2 weken geleden (14 dec 2016 10:17)

Allen,

Kan er iemand me helpen nl. ik heb net een factuur ontvangen van Hydrobru (waterverbruik) maar deze ligt heel hoog tegenover deze van vorig jaar.
We zouden op 1 jaar tijd 370 m³ verbruikt hebben voor een gezin van 2 volwassenen en 2 kinderen (= 370000 liter water) wat onmogelijk is, heb de meterstand 's avonds genoteerd en ook dag nadien maar niks van water verbruikt (heb alles nagekeken en er zit geen lek daar ben ik 100 % zeker van).
Sinds de persoon langs is geweest voor de meterstand te noteren tot vandaag (juist 1 maand geleden) heb ik 8 m³ verbruikt wat op zich normaal lijkt maar toch geen 38 m³ maandelijks.
Wat kan ik doen om deze factuur te betwisten (1855 €) of zelfs te laten verbeteren.
Er komt deze week een controleur om alles te controleren.

Alvast bedankt voor de reacties

Reclame

meeboo
Berichten: 641

#2 , 3 maand 2 weken geleden (14 dec 2016 10:30)

schriftelijk protesteren en reden erbij vermelden. Dat stuit de betalingstermijn.
Hydrobru zal dan de nodige onderzoeken doen

asperger
Berichten: 2257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Sint-Martens-Latem

#3 , 3 maand 2 weken geleden (14 dec 2016 13:10)

Meestal is dat te wijten aan een foutieve doorgave van de meterstand in het vorig of de vorige jaren.
Dus wat te weinig werd betaald in vorige periodes komt er nu ineens bovenop.
Als je niet teveel nadenkt dan is alles altijd in orde.

Terug naar “Andere”