aankoop inbouwkasten voor mijn appartement maar contract afgesloten door derde

Costana
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

aankoop inbouwkasten voor mijn appartement maar contract afgesloten door derde

#1 , 29 nov 2016 15:46

Allen

Graag had ik eens jullie insteek gehad.
De situatie is als volgt.

Ik woon met mijn vrouw in een appartement.
Ter (financiële) ondersteuning van ons hebben mijn ouders met een leverancier een contract afgesloten voor de levering van inbouwkasten. Tussen het afsluiten van contract zat ongeveer 4 maand intussentijd is de onderlinge relatie tussen ons en mijn ouders zwaar verzuurd (met af en toe een goede periode) , waarbij zij dreigen dat ik de kasten zelf mag gaan betalen....
De werken zijn pas eind vorige week aangevat en zullen normaal deze week afgewerkt zijn.

Ikzelf heb niets ondertekend maar ze worden wel op mijn domicilie geplaatst.

In welke mate kan ik gedwongen worden tot betaling van de factuur?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2016 15:58

Op wiens naam staat de bestelbon en de factuur? Als dit op naam van uw ouders is, zullen het uw ouders zijn die moeten betalen. De ouders kunnen proberen daarna deze som van u terug te vorderen, maar als u beweert dat het om een gift van uw ouders ging, en de ouders kunnen het tegendeel niet bewijzen, zullen ze het niet makkelijk hebben voor de rechtbank (wat niet wil zeggen dat ze volledig kansloos zijn).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Costana
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2016 13:56

Hartelijk dank voor dit heldere antwoord !

Reclame

Terug naar “Andere”