Carpolicy en upgrade op eigen kost: quid schorsing arbeidsovereenkomst?
Geplaatst: 29 okt 2016 01:38
De Carpolicy van mijn bedrijf voorziet de mogelijkheid tot een upgrade van een wagen op eigen kost. Voor de wagen die ik koos bedroeg deze kost 60 maanden (duur van het leasingkontrakt) x 65 euro, maandelijks af te houden van mijn loon.
Sinds deze zomer ben ik één jaar vrijwillig voltijds afwezig (politiek verlof). Nu komt mijn werkgever nadat ik reeds 2 maanden niet meer werk en de wagen reeds gebruikt wordt door een andere medewerker, aan mijn deur kloppen: zij vragen in eerste instantie de betaling van de upgrade voor de resterende maanden van het leasingkontrakt. In de Carpolicy wordt gesteld dat als je 'het bedrijf verlaat op eigen initiatief' je deze upgradekost zelf dient te betalen. Ook in het document dat ik ondertekende bij de bestelling van de wagen staat dat ' bij vroegtijdige stopzetting van het arbeidscontract op eigen initiatief' ik dit supplement dien te betalen. Bij de afspraken die ik maakte over gevolgen voor loon en secundaire arbeidsvoorwaarden bij één jaar afwezigheid, werd er niet gesproken over de aantekening van dit supplement. Volgens diezelfde Hr-afdeling was dat een vergetelheid.
Na wat telefoontjes/mails over en weer waar ik stel dat mijn arbeidsovereenkomst geschorst werd en ik dus het bedrijf niet heb verlaten, is er een ander voorstel: ik betaal slechts pro rata voor één jaar (780 euro ipv bijna 3600 euro) omdat de geest van de Carpolicy voorziet dat ik dit zelf dien te betalen. Ik mag blij zijn met dit voorstel. (dixit HR afdeling).
Wat is jullie mening? Ben ik verplicht dit te betalen?
Sinds deze zomer ben ik één jaar vrijwillig voltijds afwezig (politiek verlof). Nu komt mijn werkgever nadat ik reeds 2 maanden niet meer werk en de wagen reeds gebruikt wordt door een andere medewerker, aan mijn deur kloppen: zij vragen in eerste instantie de betaling van de upgrade voor de resterende maanden van het leasingkontrakt. In de Carpolicy wordt gesteld dat als je 'het bedrijf verlaat op eigen initiatief' je deze upgradekost zelf dient te betalen. Ook in het document dat ik ondertekende bij de bestelling van de wagen staat dat ' bij vroegtijdige stopzetting van het arbeidscontract op eigen initiatief' ik dit supplement dien te betalen. Bij de afspraken die ik maakte over gevolgen voor loon en secundaire arbeidsvoorwaarden bij één jaar afwezigheid, werd er niet gesproken over de aantekening van dit supplement. Volgens diezelfde Hr-afdeling was dat een vergetelheid.
Na wat telefoontjes/mails over en weer waar ik stel dat mijn arbeidsovereenkomst geschorst werd en ik dus het bedrijf niet heb verlaten, is er een ander voorstel: ik betaal slechts pro rata voor één jaar (780 euro ipv bijna 3600 euro) omdat de geest van de Carpolicy voorziet dat ik dit zelf dien te betalen. Ik mag blij zijn met dit voorstel. (dixit HR afdeling).
Wat is jullie mening? Ben ik verplicht dit te betalen?