informatie bekomen over werking OCA na onderzoek klacht tegen een advocaat

inina
Topic Starter
Berichten: 311

informatie bekomen over werking OCA na onderzoek klacht tegen een advocaat

#1 , 02 okt 2016 14:12

Ik vraag me af of er nog verder mag verwezen worden naar informatie en voorstellen met onterecht voordeel voor de advocaat , welke bekomen werden tijdens een onderzoek naar een klacht ingediend bij het OCA, maar waar uiteindelijk geen buitengerechtelijke minnelijke regeling zal (kunnen) bekomen worden.

Is het juist dat al deze informatie en het eventueel PV dat zal worden opgemaakt bij afsluiting en mislukking van de bemiddeling vertrouwelijk is en niet verder meer mag gebruikt worden?

Is dit dan geen onterechte bescherming van advocaten welke deontolgische fouten hebben gemaakt en een ondermaatse verdediging van hun cliente hebben verleend waarvoor uiteindelijk een klacht bij het OCA werd ingediend?

Ik wil graag weten welke mogelijke sanctie mij zou kunnen worden opgelegd, indien deze" vertrouwelijke informatie" toch nog verder zou worden gebruikt?
dank voor een reactie
Inina

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding