Eandis wil mij verantwoordelijk houden......

Roosje72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eandis wil mij verantwoordelijk houden......

#1 , 09 sep 2016 13:51

Hallo,
Kan Eandis iemand opnieuw verantwoordelijk stellen om het volgende.

Ik had een handelspand voor een nagelstudio gehuurd maar bleek later dat de eigenaar niet wou dat ik dit aangaf. Lekker na dat ik het contract bij immo tekende. En zij maar lachen en mij succes wensen.Hij had me dus een beetje voorgelogen, ik niet goed gelezen dat HUUR NIET ingebracht mocht worden, dit voor 3 jaar. Terwijl er mondeling geen probleem was.

Ik heb dit 8 maanden volgehouden,maar mijn boekhouder vind dit niet kunnen en zeer spijtig dat ik dit contract niet eerst aan iemand liet lezen.
Enfin , vijgen na Pasen ik moest maar meer opletten.....dit is een heel ander verhaal, maar ik ben daar weggegaan, heb niks opgezegd op papier maar wel mondeling, en via sms indien ik de huur niet mag inbrengen dit voor mij onmogelijk is verder zo'n zware pacht te betalen.
Ik heb alle meters gefotografeerd en de meterstanden voor Electrabel telefonisch doorgegeven (dit mocht blijkbaar) en water op papier( problemen mee gehad maar reeds opgelost)
Door een uitzettingsprocedure die de eigenaar begon daar ik geen huur meer betaalde,(terwijl ik er niet meer was) sleept de zaak aan, het is opnieuw te huur, maar de eigenaar wil het verbruik niet op zich nemen van de dag dat ik eruit ben gegaan tot nu. (6 mnd)

Voor Electrabel was alles ok, en nu plots komt Eandis mij te bellen (na 6 maanden)en zegt dat de eigenaar zijn rekeningen niet wil betalen (pand staat sedert leeg)en dat ik dit nu moet doen!!! Ik ben daar al 6 maanden niet meer geadresseerd met mijn zelfstandigheid sedert april. Kan dit ook bewijzen met kruispuntbank, ondernemingsnummer.
Kan Eandis dit zomaar?

Ik heb toch bewijzen dat ik daar niet meer was! Ik had ook de sleutels aangetekend opgestuurd naar het immo.

Wat denken jullie?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2016 14:29

Normaal moet er steeds een lopend energiecontract zijn. Indien niet, had je de meters effectief moeten laten afsluiten (geen idee of dit kan door een huurder). In het andere geval had de eigenaar de energielevering moeten overnemen (bij een zelf gekozen leverancier, eventueel met een leegstandscontract), of had je zelf een leegstandscontract kunnen afsluiten tot je "officiëel" geen huurder meer was.

Wie heeft nu uw energielevering overgenomen? Zonder afsluiten van de meters kan je dit niet zomaar stopzetten zonder dat iemand dit overneemt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Roosje72
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 sep 2016 15:32

Hallo,

Wel, ik had papieren klaarliggen, ik belde naar Electrabel en had eerst alles uitgelegd. De dame aan de lijn zei dat de eigenaar nu verantwoordelijk was en dat ik de meterstanden telefonisch mocht doorgeven, dat dit geen probleem was. Ik heb reeds een slotfactuur gekregen.
Mijn domicilieringsadres en adres van de zaak zijn verandert, er is geen bewoner meer van april. Ik heb de dame ook gezegd dat het nu zal leegstaan, dat is dan de eigenaar die moet overnemen zei ze.
Dus zal het waarschijnlijk toch op mijn nek vallen?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 sep 2016 16:14

Vreemde situatie... Normaal zou Electrabel niet zomaar het contract mogen stopzetten, zonder dat er een overname is van de energielevering (dus handtekening van de eigenaar).

Feit dat je gewoon een slotfactuur gekregen hebt van Electrabel, pleit wel in uw voordeel. Het is min of meer een bewijs dat u uw energiecontract op een correcte wijze hebt opgezegd. In principe factureert Eandis nooit rechtstreeks aan klanten. De kosten die Eandis aanrekent worden opgenomen in uw energiefactuur.

Heb je aan Eandis gezegd dat je op reglementaire manier uw energiecontract bij Electrabel hebt opgezegd en ook de slotfactuur daarvan gekregen hebt, en jij dus onmogelijk nog verantwoordelijk kan zijn voor het verbruik na die datum? Vraag aan Eandis het bewijs dat jij nog een lopend energiecontract had op dat adres na die datum. Als zij dit niet kunnen voorleggen, kan men u volgens mij niets aanrekenen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 sep 2016 16:39

de eigenaar niet wou dat ik dit aangaf. Lekker na dat ik het contract bij immo tekende. En zij maar lachen en mij succes wensen.Hij had me dus een beetje voorgelogen, ik niet goed gelezen dat HUUR NIET ingebracht mocht worden, dit voor 3 jaar. Terwijl er mondeling geen probleem was.

!
Welk type huurovereenkomst heb je? Een handelshuur of een gewone huur. Ik betwijfel sterk dat een verhuurder kan eisen dat de huur niet wordt aangegeven bij de verhuur van een handelspand. Dat is belastingontduiking vanwege de verhuurder.. Informeer eens bij de fiscus, en misschien kan je dit gebruiken als drukkingsmiddel tegen de verhuurder.

Terug naar “Andere”