beslag. wat als ik niets heb om beslag op te leggen?

patrick1963
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

beslag. wat als ik niets heb om beslag op te leggen?

#1 , 30 aug 2016 03:28

Na mijn scheiding heb ik nog alleen een 500tal tweedehandsboeken en tafel zetel en 1 kast. Meer heb ik niet. En heeft geen waarde. Wordt er beslag gelegd op dingen die geld opbrengen? En moet het beslag de schuldsom niet dekken? Kzn ken op wat ik boven heb gemeld ook nog afnemen want dat is nog geen 100 euro waard. Heb medische schuld van 14.000 euro. Ik dacht dat wat ZE in beslag nemen de schuld moet dekken? En dat als het bijna zelfs de deurwaarderonkosten niet dekt Men niets komt opladen omdat het geen waarde heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2016 06:42

Wat je schrijft is juist, men zal zeker geen kosten maken voor niks !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giserke
Berichten: 2434

#3 , 30 aug 2016 09:36

Het enige waar ze beslag gaan op leggen is uw loon.

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 aug 2016 09:46

Het beslag moet de schuld niet dekken. Als de kosten van de gerechtsdeurwaarder voor het ophalen van de goederen en de verkoop gedekt zijn, bestaat er altijd een kans dat de gerechtsdeurwaarder de goederen komt opladen.

IrisS
Berichten: 102

#5 , 11 jul 2017 16:43

Wat van je inkomen in beslag mag genomen worden, is beperkt. Als ik me niet vergis moeten ze dat tot +- 1350€ ongemoeid laten. Daarna is het een percentage van het restbedrag, dat echter snel oploopt als je wat meer verdient. Wat betreft de inbeslagname van goederen: elementaire zaken die je nodig hebt, zoals een kast, eetgerij, stoelen, tafel en bed, mogen niet in beslag genomen worden. Resten enkel de boeken en betwijfel effectief of ze daar iets gaan mee aanvangen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 jul 2017 16:49

IrisS ik denk dat na 10 maanden dit wel zal opgelost zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

IrisS
Berichten: 102

#7 , 12 jul 2017 10:30

dan moet het maar afgesloten worden als er niet meer mag op geregeerd worden. De zoekfunctie zorgt ervoor dat anderen er ook wel nog baat bij kunnen hebben. Dus liever correcte info als t aan mij ligt.

Terug naar “Andere”