Bezoek (familie) ongeval

Johan nr 2
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Bezoek (familie) ongeval

#1 , 26 jul 2016 13:50

Mijn overburen hebben familie uit Wit Rusland op bezoek.
Mevrouw is van Wit-Russische afkomst.
Haar kleindochter, één van de gasten, ging gisteren pardoes door het dubbel glas van het schuifraam en heeft daarbij ernstige verwondingen opgelopen.
Ze ligt nu op spoed en heeft de eerste plastisch chirurgische correctie ondergaan in het aangezicht.
Ze hebben bitter weinig leefmiddelen en ook de overburen hebben het niet breed.
Is dit soort ongeval mogelijks ergens verzekerd in een standaard polis, zoals de familiale?
Ik veronderstel dat de rekening van het ziekenhuis niet mals zal zijn.
Uiteraard is haar gezondheid het belangrijkste maar ik zou hen graag deze bijkomende zorg ontnemen.

Bedankt voor het antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 26 jul 2016 14:06

Wit-Russen (aka Belarussians) hebben een visum nodig om naar België te reizen.

In hun geval zal het waarschijnlijk een C-visum met reden bezoek familie/vrienden zijn.
Een van de eisen om dit visum te bekomen is een reisverzekering (van een door de Belgische ambassade goedgekeurde verzekeringsmaatschappij) geldig in alle Schengen landen die een minimum dekking heeft van 30,000 Euro.

Dus in principe zou er voldoende dekking moeten zijn om de eerste medische kosten te dekken. Het kan zijn (zelfs waarschijnlijk gezien de kost van medische hulp in België), dat de verzekeringsmaatschappij haar zal repatriëren van zodra haar medische toestand dit toelaat.

willyboy
Berichten: 897

#3 , 27 jul 2016 17:45

Via Finland word de deur ver open gezet om Schengen landen te bezoeken zonder verzekering . Wit-Russen en Russen gebruiken in veel gevallen deze weg . De eerste vraag is dan ...Heeft de uitnodigde persoon de verzekering afgesloten ?

Reclame

Terug naar “Andere”