Afzien van aankoop tweedehandswagen

Bart40
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Afzien van aankoop tweedehandswagen

#1 , 11 jul 2016 10:52

Hoi

Dit weekend (9 juli) heb ik getekend voor de aankoop van een tweedehands wagen bij een tweedehands dealer. Nu ben ik door omstandigheden niet zo gelukkig met die beslissing en wil ik dit stopzetten. Kan dit nog?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 11 jul 2016 11:03

Neen, een handtekening is bindend. Mogelijk laat uw contract wel een uitweg om met een schadevergoeding afstand te doen van de koop.

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jul 2016 11:14

Ik veronderstel dat u het contract hebt ondertekend bij de garagehouder. Ik vrees dat u gebonden bent aan het contract dat u hebt ondertekend. Het is namelijk zo dat wanneer u een aankoop verricht bij de handelaar zelf, dus in de winkel, u geen herroepingsrecht hebt, tenzij dit vermeld staat in het contract.
Indien u wil afzien van het contract, zal u dus moeten rekenen op de goodwill van de verkoper. Misschien stemt hij ermee in om het contract te ontbinden, eventueel gepaard met een vergoeding. Misschien kunt u nog afzien van de aankoop wanneer u daar een andere wagen koopt.

Reclame

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jul 2016 11:44

Heeft u een voorschot betaald?

Bart40
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jul 2016 12:03

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb geen voorschot betaald.

Valck
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 aug 2016 23:08

We hebben ook voor gehad en altijd problemen mee. En wat moet er gebeuren of kan ?

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 25 aug 2016 00:29

U hebt recht op de wettelijke garantie als er een probleem is met de wagen.

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#8 , 25 aug 2016 09:18

We hebben ook voor gehad en altijd problemen mee. En wat moet er gebeuren of kan ?
Dat is wel heel weinig info om van te vertrekken.

Als het exact dezelfde situatie is als bij TS, dan blijft het antwoord ook hetzelfde.
Je hebt een overeenkomst getekend waarbij je je verbindt tot de aankoop van een wagen. Je kan deze overeenkomst eenzijdig ontbinden indien de overeenkomst dit toelaat.Indien de garagist bepaalde afspraken niet nakomt (bv. auto wordt maar niet geleverd), vraag je met een aangetekend schrijven de uitvoering + schadevergoeding binnen de x aantal dagen of de ontbinding van de overeenkomst. Wil de garagist er niet op ingaan, dan moet je het via gerechtelijke weg afdwingen.

Valck
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 aug 2016 11:26

We hebben betaald en we hebben tijdje die auto al. Maar spoerer van achter die blijft problemen en altijd moest betalen. Nu van water pomp die konstand lekt en problemen maakt. Ik met auto botsing gemaakt maar tegenstelling was broer van die garage en van die auto en wou tussen komen beroerde verdedigen. En deden sporen weg hun out dat ik niet kan zegge van hun auto en dingen dat vals waren en zagen dat iets wil verstoppen en verzekeringen vertrouwde niet .nu met waterpomp eerst wouden auto n komen op maar is niet geweest en ik ben zelfs aarde met auto en waren al kwaad ik zeg dat was afspraak niet. Nu wassing vernieuwde en niet betaald want van garantie paar dagen later was weer zo was weer gegaan en niet geloven en en moest dan 3 dagen later weer gaan en zagen dat lekt maar was hun fout maar gaven mij fout. garantie niet meer is zeggen dat mij fout kwam. Ik moest auto tot daaraan gereageerd tot veel keer kookt. Wat moe doen ?

WP002
Berichten: 1479

#10 , 25 aug 2016 12:04

Ik zit niet gauw te vitten over taalfouten, maar aan deze uitleg krijg ik kop noch staart. Behalve dan, afgaande op uw ander topic, dat u waarschijnlijk de verkoper wil 'uitschakelen'.

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#11 , 25 aug 2016 12:22

Ik versta er eveneens absoluut niets van. Ik vraag me momenteel vooral af vanuit welke taal dit werd vertaald met Google Translate.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#12 , 25 aug 2016 12:48

Zelf vind ik dit een pareltje!
Dit laat ik afdrukken en inkaderen.
Ik kan het ook gebruiken als voorbeeld voor mijn buitenlandse echtgenote om aan te tonen welke mogelijkheden onze taal zoal te bieden heeft.

Valck
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#13 , 25 aug 2016 18:39

Zeker niet de aankopen niet.zeker niet voledig anders

Terug naar “Andere”