Auto niet op tijd geleverd

Laziz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Auto niet op tijd geleverd

#1 , 24 jun 2016 20:48

Beste,
Ik heb samen met mijn broer bij Volkswagen 2 Volkswagen caddy maxi besteld.ik heb 24 /02/2016 contract getekend en zou 08/07/2016 auto ontvangen en mijn broer heeft één week na mij zijn contract getekend en zou ook één week na mij zijn auto ontvangen en nu heeft mijn broer zijn auto al ontvangen 4 weken geleden en ik belde naar Volkswagen en zij hebben gezegd dat mijn auto pas in september aankomt en ik had gepland om op verlof te gaan juli augustus en bleef maar bellen voor vragen hoe dat het zit met een vervang wagen en hebben beloofd via telefoon dat ze mij een vervang wagen krijg ik was content tot vandaag belde ik terug want zij bellen niet naar mij en zij hebben een Seat Alhambra voor mij maar nu komt het moet wel de huurwagen betalen aan huurprijs ??? kunnen jullie verder advies geven aub
Mvg,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2016 10:04

Staat er in het contract iets over een compensatie bij een laattijdige levering (zoals een gratis vervangwagen)? Indien niet, kan je niet veel beginnen. Dat een wagen vertraging oploopt in de levering is schering en inslag. Indien je geen compensatie op papier laat zetten ivm laattijdige levering, sta je nergens...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jun 2016 17:01


Reclame

Laziz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jun 2016 23:54

Ik ben vandaag bij de garage geweest en willen mij geen vervang wagen geven tot midden augustus heb ik pas recht op een gratis vervangwagen mijn auto is pas 15/09/2016 dan hoeft dat nimeer voor mij heb ik gezegd ik ga morgen een advocaat spreken ivm recht en schadevergoeding

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2016 08:48

Ik ben vandaag bij de garage geweest en willen mij geen vervang wagen geven tot midden augustus heb ik pas recht op een gratis vervangwagen mijn auto is pas 15/09/2016 dan hoeft dat nimeer voor mij heb ik gezegd ik ga morgen een advocaat spreken ivm recht en schadevergoeding
Een eerste gesprek met een advocaat is gratis, maar ik zou er verder geen kosten in steken. Wat uw advocaat u ook zegt (sommige advocaten zullen u proberen wijsmaken dat u een goede kans maakt om dit te winnen, om zo een zaak te kunnen starten = inkomsten), ik denk dat je zeer weinig kans maakt op een schadevergoeding...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 28 jun 2016 09:28

Is een eerste gesprek met een advocaat nu ook al gratis? Zomaar ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 28 jun 2016 09:31

Is een eerste gesprek met een advocaat nu ook al gratis? Zomaar ?
Oeps, u hebt gelijk (ik verwarde even met notarissen). Moet zijn: "Bij vele advocaten is het eerste gesprek gratis. Vraag dit eerst na voor je op gepsrek gaat bij een advocaat, en als dit eerste verkennende gesprek niet gratis is, kies dan een andere." ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

BrainTrain
Berichten: 496

#8 , 28 jun 2016 10:33

Dus als de verkoper de levertermijn met 25% (via AS) mag verlengen dan dient de auto ten laatste op 11.08.2016 geleverd te worden. Pas vanaf die datum kan men de overeenkomst verbreken en/of een schadevergoeding vragen (via AS).

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#9 , 28 jun 2016 10:47

Klopt.

Laziz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 jun 2016 12:27

Inderdaad vanaf 11/08 kan ik contract ontbinden en eerste gesprek met advocaat 100€ zonder btw.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 28 jun 2016 12:44

Inderdaad vanaf 11/08 kan ik contract ontbinden en eerste gesprek met advocaat 100€ zonder btw.
Maak ook even de berekening wat je als schadevergoeding denkt te kunnen bekomen, en wat uw advocaat gaat kosten om dit te bepleiten... Ik vrees dat de balans al snel in het rood zal gaan. Just my two cents.

Welke argumenten ga je aandragen om een schadevergoeding te eisen? Welke schade heb je exact geleden en hoe ga je deze berekenen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Laziz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#12 , 28 jun 2016 17:30

Ik ben al een tijd zonder auto ik heb een gezin met 7 das ni simpel zonder auto mijn reis dat ik moet verplaatsen mijn schoonzus gaat trouwen enzo...

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 jun 2016 17:41

De kosten zullen uiteraard pas tellen vanaf de dag van de uiterste leveringstermijn, in uw geval dus vanaf 11/08. Men heeft dus nog anderhalve maand vooraleer de wagen moet geleverd worden. Dat u nu zonder auto zit is niet te verhalen op de garage daar er u niemand verplicht om nu geen auto te hebben.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 30 jun 2016 09:09

Ik ben al een tijd zonder auto ik heb een gezin met 7 das ni simpel zonder auto
Dat het niet simpel is, is best mogelijk, maar welke schade lijdt u hierdoor? Je zal toch moet een iets concreter argument moeten afkomen voor de rechtbank.
mijn reis dat ik moet verplaats
Als die reis na 11/8 valt, en het verplaatsen brengt kosten met zich mee, zou je dit kunnen proberen verhalen op de garage. Let wel: je zal moeten kunnen aantonen dat het niet hebben van een wagen echt de reden is. Als een wagen huren goedkoper is dan de reis verplaatsen, zal je voor de eerste optie moeten kiezen en die kosten doorrekenen.
en mijn schoonzus gaat trouwen enzo...
Heu... en de ceremoniewagen zou uw nieuwe wagen geweest zijn? :wink:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Laziz
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#15 , 04 jul 2016 17:24

Hier ben ik terug ik krijg deze week een vervang wagen voor een redelijke prijs en van 10/08 is het hun kosten tot mijn auto er zal zijn .en nogmaals bedankt jongens voor advies!
Mvg,

Terug naar “Andere”