Los van de oorzaak in dit geval…
...Kreeg ik onlangs een rappel van een verzekeraar, terwijl ik nooit een eerste verzoek tot betaling kreeg. Ik bel mijn makelaar hierover en die zegt 'Mevrouw, lig er niet wakker van. Wij merken hier dat er heel veel post niet toekomt bij onze klanten. Als ze al nalatigheidskosten aanrekenen, trek die er dan gewoon af.'
Vandaar ook mijn vraag in #5, als ook een kaartje van een AS verdwijnt dan is er iets meer aan de hand dan enkel fout afgeleverde post.
Meer aan de hand? Niet altijd, ik heb het al een paar keer voorgehad dat het fameuze kaartje zelf verkeerd afgeleverd werd. Kan dus niet volgens de Post...
En wat nalatigheidskosten niet betalen,("trek ze er gewoon af") zou ik toch maar voorzichtig zijn : Als het om een aangetekende rappel gaat, krijg je meestal 14 dagen om de premie + aanhorigheden nog te vereffenen. Doe je dat niet, dus betaal je gewoon de blote premie, riskeer je m.i.dus ongewild zonder verzekering te zitten, met alle gevolgen.