Onze post komt niet bij ons aan.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Re: Onze post komt niet bij ons aan.

#16 , 30 mei 2016 12:23

Het zijn niet meer de facteurs die de brieven sorteren maar een machine leest de adressen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1684

#17 , 30 mei 2016 12:44

het zijn nog wel de facteurs die de post in de (verkeerde) brievenbus deponeren

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

#18 , 30 mei 2016 17:20

Toevallig geen straat in je buurt die ietswat gelijkend is op jouw straatnaam?

Ikzelf woon in de XXXstraat, terwijl 2 straten verder er de XXXlaan is. Hoe vaak ik al post voor die straat ontvangen heb...
Of in het geval van mijn ouders: zij krijgen post voor de mensen die in een zijstraat wonen (zelfde nummer), omgekeerd ook al vaak gebeurd, terwijl die straatnamen zelfs niet op elkaar gelijken.
Er loopt alvast nog wat verkeerd bij de sorteercentra van bpost in dit geval.
Nee in de plaats waar we wonen is geen straatnaam die op de onze lijkt.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 30 mei 2016 17:46

Het beste is zelf een brief naar je zelf sturen om eens te controleren
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3294

#20 , 30 mei 2016 18:24

Tja, blijkbaar zijn er toch veel mensen die regelmatig problemen hebben met de post!

Vorige week nog maar eens een klachtformulier per Internet gestuurd naar Bpost.
Nog geen Reactie. vandaag nog maar eens 4 klachten verstuurd.

i
Zo'n 3 jaar geleden kreeg ik op een dag een 15-tal brieven (tegelijk) in de bus die allemaal voor de volgende huisnummers waren, waaronder zelfs een envelop met maaltijdcheques. Ik ben die brieven netjes in de juiste bussen gaan deponeren en heb dan een klacht ingediend bij Bpost via klachtenformulier. De dag erna belde onze (vaste) postbode aan om te informeren want ze was al op de hoogte gebracht van de melding. Ze begreep niet wat er gebeurd was en kwam zich excuseren. Blijkbaar is de tam tam toen heel snel gegaan.

Als klachtendienst van Bpost niet reageert kan je wel naar de (onafhankelijke) Ombudsdienst postsector
http://www.ombudsman.be/nl/ombudsman/ca ... postsector

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

#21 , 31 mei 2016 19:41

"Aangezien het om gewone post gaat die niet geregistreerd wordt en bijgevolg niet kan getraceerd worden, is het helaas niet mogelijk geweest deze zending terug te vinden.

Gezien u meerdere zendingen niet heeft ontvangen, hebben wij u dossiers overgeheveld aan de verantwoordelijke van het kantoor van uitreiking met het verzoek om de uitreiking enige tijd op te volgen zodat de door u aangekaarte problemen in de toekomst vermeden worden."

Rudolf Radwanski
Topic Starter
Berichten: 104

#22 , 31 mei 2016 19:42

Eigenlijk zouden ze het aangetekend schrijven ook kunnen opzoeken als ontvanger en zelfs afzener bekend is.
Vandaag zullen ze wel staken denk ik.

Terug naar “Andere”