Beste forumleden,
Graag schets ik jullie de volgende situatie op zoek naar raad:
Midden maart 2016 begeeft de boiler het van het appartement dat ik huur. Via mijn huisbaas wordt er vrij snel een loodgieter gevonden die een nieuwe zal plaatsen.
Zo gezegd, zo gedaan... enige tijd later wordt een nieuwe boiler geplaatst.
Enkele weken na de vervanging merk ik op dat er iets niet goed afgesteld is want mijn verwarming werkt niet meer zoals het hoort.
Ik contacteer de loodgieter die de nieuwe boiler heeft geplaatst en maak er een afspraak mee.
De loodgieter stuurt echter zijn kat, zonder iets te laten weten.
Dit gebeurd daarna nog 2 keer, dat de loodgieter een afspraak maakt en gewoon niet komt opdagen.
Omdat mijn verwarmingsproblemen wel opgelost moeten worden, wordt er (met toestemming van de huisbaas) een andere loodgieter gezocht.
Loodgieter 2 komt ter plaatse en stelt meteen vast dat de installatie van de vorige loodgieter afgekeurd dient te worden wegens onveiligheid. Sterker nog, alle boilers van het appartementsgebouw (4 in totaal) dienen afgekeurd te worden. Alles in het lokaal waar de boilers hangen, moet aangepast en verbouwd worden.
Ik was compleet verbouwereerd gezien mijn boiler nog op deze manier geïnstalleerd is eind maart 2016 !
Vraag 1: Heb ik voldoende om klacht neer te leggen tegen loodgieter 1 ?
Vraag 2: Waar kan ik dat doen ?