Loodgieter

Alexanderzondernaam
Topic Starter
Berichten: 113

Loodgieter

#1 , 27 mei 2016 14:25

Beste forumleden,

Graag schets ik jullie de volgende situatie op zoek naar raad:

Midden maart 2016 begeeft de boiler het van het appartement dat ik huur. Via mijn huisbaas wordt er vrij snel een loodgieter gevonden die een nieuwe zal plaatsen.
Zo gezegd, zo gedaan... enige tijd later wordt een nieuwe boiler geplaatst.

Enkele weken na de vervanging merk ik op dat er iets niet goed afgesteld is want mijn verwarming werkt niet meer zoals het hoort.
Ik contacteer de loodgieter die de nieuwe boiler heeft geplaatst en maak er een afspraak mee.
De loodgieter stuurt echter zijn kat, zonder iets te laten weten.
Dit gebeurd daarna nog 2 keer, dat de loodgieter een afspraak maakt en gewoon niet komt opdagen.

Omdat mijn verwarmingsproblemen wel opgelost moeten worden, wordt er (met toestemming van de huisbaas) een andere loodgieter gezocht.

Loodgieter 2 komt ter plaatse en stelt meteen vast dat de installatie van de vorige loodgieter afgekeurd dient te worden wegens onveiligheid. Sterker nog, alle boilers van het appartementsgebouw (4 in totaal) dienen afgekeurd te worden. Alles in het lokaal waar de boilers hangen, moet aangepast en verbouwd worden.

Ik was compleet verbouwereerd gezien mijn boiler nog op deze manier geïnstalleerd is eind maart 2016 !

Vraag 1: Heb ik voldoende om klacht neer te leggen tegen loodgieter 1 ?
Vraag 2: Waar kan ik dat doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 27 mei 2016 14:27

Dat is een probleem voor uw verhuurder, niet voor de huurder.
U moet dus niets doen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Alexanderzondernaam
Topic Starter
Berichten: 113

#3 , 27 mei 2016 14:38

Ik vraag niet wat ik moet doen, ik vraag wat ik kan doen.

Zou graag klacht indienen, maar weet niet of dat kan. En waar.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 27 mei 2016 14:42

Aangezien u geen opdrachtgever bent van de werken kunt u niets doen tegenover de loodgieter.
U moet steeds via uw verhuurder gaan, hij is de opdrachtgever.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 27 mei 2016 14:45

Eventueel wel, voor de "geleden schade" door het gebrek aan boiler. Maar dat wil zeggen dat u eerst uw verhuurder moet gaan aanklagen. Ik zou dat dus zo laten.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 27 mei 2016 15:55

Er lopen loodgieters (en aannemers) rond die aan niets vermoedende eigenaars zeggen dat hun installatie is afgekeurd om alzo een nieuwe installatie te kunnen plaatsen
Nog maar 1 jaar geleden heb ik persoonlijk zo'n geval aan de deur gehad ivm een dak hernieuwing en isolatie.
Ik zegde hem niet dat ik 40 jaar bouwondervinding heb en dit in een leidinggevende functie. De onzin dat die vent uitkraamde was ongehoord, maar hij kon het goed en overtuigend uitleggen. Op het eind heb ik hem vlak af de deur gewezen. Maar ik kan perfect geloven dat er velen zullen zijn die in zijn praatjes geloven en zich laten vangen. Daarom, laat u steeds bij staan door iemand die er iets van kent, en die uiteraard het werk niet zal uitvoeren.

Terug naar “Andere”