werk al 2 keer moeten uitstellen door andere aannemer

Mits
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

werk al 2 keer moeten uitstellen door andere aannemer

#1 , 17 mei 2016 16:48

Beste,

Zelf ben ik zelfstandig en heb ik een werk al 2 maal moeten uitstellen doordat de andere aannemer niet klaar is.
Ik krijg hier telkens de dag van te voren een telefoon voor van de eigenaar van het huis. Te laat dus om nog een ander werk te regelen en ik moet opnieuw dit werk er ergens tussen gaan plaatsen.

Bestaat er ergens iets van bescherming rond? Een nalatigheidsvergoeding of iets dergelijks?

Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mits
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2016 12:44

Niemand een idee?

Franciscus
Berichten: 38602

#3 , 23 mei 2016 20:24

Uw regenpartij is ofwel de hoofdaannemer of de bouwheer. Dus diegene waarmee u een contract hebt afgesloten.
Deze zijn aansprakelijk / verantwoordelijk. Aan hen uw schade te vergoeden.
Uiteraard dient u hen wel op tijd aangetekend in gebreke te stellen ...best met hen samenzitten zodat de echte 'dader(s)' aangesproken word(t)(en).

Reclame

Schuppenzot
Berichten: 99

#4 , 25 mei 2016 10:29

Inderdaad best even overleg plegen met de bouwheer (of diegene waarmee u een contract hebt voor dit werk). Leg hem uit wat uw probleem is en dat u door zijn toedoen schade lijdt. Maak dan duidelijke afspraken over deadlines en of vergoedingen. OP PAPIER!

Zoniet komt hier binnenkort een topic bij van een bouwheer wiens aannemer dingen aanrekent die niet afgesproken waren.

Mits
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jun 2016 16:25

Bedankt voor de info.
Het werk is intussen gedaan en de bouwheer in kwestie was zeker niet de schuldige.
Het was eerder informatief naar de toekomst toe ook. Dit gaat zeker nog een andere keer gebeuren, maar dan gaan we misschien sneller kort op de bal spelen.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 06 jun 2016 16:38

Neen, de bouwheer zal in veel gevallen niet de schuldige zijn maar wel uw contractuele partij en u kan alleen deze aanspreken.
De bouwheer moet dan maar de andere aannemers aanspreken.

Terug naar “Andere”