aansprakelijkheid kritiek bedrijvenop sites

erasmus123
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aansprakelijkheid kritiek bedrijvenop sites

#1 , 24 apr 2016 23:51

Ik heb een vraagje, meer uit nieuwsgierigheid . Veel sites hebben een manieren voor firma's beoordelen ,bv Google Recensies, Gouden gids, etc.... Kun je aansprakelijk gesteld worden als je op "een slechte beoordeling" geeft? Bv je vind het eten slecht of herstelling van je auto slecht gedaan. Ik heb mij dat altijd afgevraagd :-)

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 25 apr 2016 09:38

Soms wel ja. Je kunt het eten uiteraard niet lekker vinden, maar als je schrijft dat de chef rattenvlees in zijn gehakt draait, maak je je schuldig aan laster en eerroof.

denlowie

#3 , 25 apr 2016 11:08

De wreedste recensies vind ik nog steeds in de horeca, waar restaurants tot in de grond afgebroken worden, een 5 tal jaar geleden nog contact gehad met een beroeps vereniging in Nederland die iemand een proces aan deed maar helaas de vakbeweging heeft dit totaal verloren, men mag hier geen namen noemen maar de internationale recensies van tr******or breken een restaurant.

En helaas dit word zeer veel gelezen eer men uit eten gaat, mijn vriendin is ook zo iemand iemand heeft slechte beoordelingen en dan gaat ze daar niet heen, ik wel dan ga ik juist wel om te zien of het waar is !

Om de vraag te beantwoorden zolang je geen strafrechtelijke aantijgingen doet kan men je niks maken, een voorbeeld " de aspergesoep was totaal niet te eten" daar kan men je niks voor doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

erasmus123
Topic Starter

#4 , 25 apr 2016 13:00

http://www.froot.nl/posttype/froot/rest ... er-achter/, mensen zijn pak kritisch geworden. Ik had 5 jaar geleden een grote discussie met een garagist . Hij probeert mij dubbel laten betalen, slecht onderhoud, slechte herstellingen, etc. ik heb hem een slecht review geven.
Maar ik heb een aantal zaken ook een goede beoordeling gegeven , omdat hun servies zeer goed was. Je moet niet alleen de slechte dingen benoemen maar ook de goede :-)

Terug naar “Andere”