Bosduiven onder dakgoot

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

Bosduiven onder dakgoot

#1 , 08 feb 2016 02:25

Onder mijn dakgoot zitten 2 bosduiven op een bakje van de electriciteit. Volgens de maatschappij kan dat geen kwaad voor het bakje. Helaas de mest van die vogels komen beneden op het voetpad terecht wat niet alleen vuil is maar gevaarlijk voor he tuitglijden. Ook hebben de voetgangers kans om zo een plets op hun hoofd te krijgen of in hun gezicht.
Er passeren daar ook veel scholkindjes en ik vind het onveilig voor hen om er in uit te glijden en met hun gezicht of handen in terecht te komen. Water over uitgieten gaat niet ,het moet afgeschraapt worden. daarbij is het niet mijn taak om dit te doen. Ik moet mijn voetpad onderhouden met water of vegen alsook het onkruid tussen de voegen weghalen.maar duivenmest die op eigendom van de electriciteits maatschappij is denk ik niet dat ik daar verantwoordelijk voor ben. De stad Aalst is al eens komen die mest wegspuiten met hoge drukreiniger ,maar nà twee dagen ligt er al weer mest natuurlijk.
Ik veronderstel dus dat de electriciteits maatschappij verantwoordelijk is en moet zorgen dat de oorzaak dus de duiven daar moeten verwijdert worden. Zonder dat ik mij daar mee moet bemoeien. ????
dank Yvonna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 feb 2016 07:45

Uit het stedelijk reglement van Aalst:
Artikel 143:
De bewoner van gebouwen is verplicht:
1. het voetpad met inbegrip van de straatgoot, gelegen voor deze gebouwen rein te houden.

Daar staat nergens dat het beperkt is tot het onderhouden met water. U zal dus ook de mest van de vogels die op de grond valt moeten afschrapen indien nodig. Kans lijkt me echter klein dat er veel sprake is van enorme hoeveelheden gladde mest, gezien de grootte van zo'n dier en de hoeveelheid dat ze maar per dag eten.

Indien de duiven u dermate irriteren, zal u op het bakje van de electriciteit iets moeten plaatsen waardoor ze daar geen nest kunnen bouwen. Bvb glasscherven die u met wat cement mengt (met uitstekende glasscherven) en die u op het bakje van de electriciteit cementeert.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2016 08:51

Of met wat Tex7 dit soort dingen op het bakje kleven. Kost twee keer niets (minder dan de tijd die het u kost om naar de electriciteitsmaatschappij te bellen):

http://www.ongediertewinkel.nl/media/ca ... ips_e4.jpg
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#4 , 08 feb 2016 09:20

Iedereen bedankt voor uw antwoordje. maar dat bakje dat aan de muur hangt is dus juist onder de dakgoot. Ik kan daar dus niet aan en dat bakje is eigendom van de electriciteitsmaatschappij dus mag ik daar geen cement of iets anders opsmeren.
daarbij ben ik een oude vrouw en de tijd dat ik op een ladder kroop is lang voorbij. Om die duiven te verjagen gaat het ook niet want het is te ver van mijn raam.
En dat er weinig mest valt zou kunt u niet voorstellen hoor hahaha. het is inderdaad snel een grote hoop.Ik wacht af tot er eens iemand een plak van dat smeer op zijn hoofd zal krijgen.
Sorry neem mijn uitleg niet verkeerd op. Ik vind het een triestige situatie voor mij.

iedereen bedankt voor het antwoord
Yvonna

bartvdv
Berichten: 1911

#5 , 08 feb 2016 09:45

Ik denk zelfs dat bosduiven een deels beschermde vogelsoort is.

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 11 feb 2016 23:40

Ofwel gemeente in kennis stellen ofwel een bestrijdingsfirma zoals R.......il.
Maar in principe zou u de elektriciteitsmaatschappij kunnen aansprakelijk stellen het is hun kastje dat u hinder bezorgt.

Terug naar “Andere”