Pagina 1 van 1

aansprakelijkheid voor geleverd product

Geplaatst: 29 jan 2016 19:00
door hhyl74
SITUATIE:
- product (raam) werd geleverd door de leverancier
- discussie & twijfel of juiste type raam wel werd geleverd
- wij hebben bij levering duidelijk vermeld dat we het raam niet aanvaarden (= door plaatsing niet te laten uitvoeren).
- staat op onze eigendom
- leverancier heeft zelf de keuze gemaakt om het raam op onze eigendom te laten staan en niet terug mee te nemen

VRAAG:
- wie is er verantwoordelijk indien er schade komt aan het raam in de periode tussen nu en moment dat we plaatsing laten uitvoeren.

dank u

Re: aansprakelijkheid voor geleverd product

Geplaatst: 29 jan 2016 19:06
door LeenW
U, aangezien u de plaatsing geweigerd heeft.

Re: aansprakelijkheid voor geleverd product

Geplaatst: 29 jan 2016 19:07
door hhyl74
vergeten te vermelden : aan de bovenkant van het raam is er op 2 plaatsen schade.
dus weigering omwille van 2 redenen.

Re: aansprakelijkheid voor geleverd product

Geplaatst: 29 jan 2016 19:09
door LeenW
Dat verandert de zaak. Heeft de aannemer uw bezwaren aanvaard?

Re: aansprakelijkheid voor geleverd product

Geplaatst: 29 jan 2016 19:13
door hhyl74
leverancier heeft 2 antwoorden :
- schade is herstelbaar
- schade zal niet zichtbaar zijn na plaatsing
opmerkelijke antwoorden gezien enkel de transporteur ter plaatse geweest is. Leverancier / werfleider zijn dit niet komen vaststellen. Zijn enkel verder gegaan op onze foto's.

Re: aansprakelijkheid voor geleverd product

Geplaatst: 29 jan 2016 19:19
door LeenW
Inderdaad vreemd. Het zal er m.i. op aankomen of uw bezwaren terecht zijn of niet. Terechte bezwaren = aannemer is verantwoordelijk om u een correct alternatief te bezorgen. Onterechte bezwaren, dan hebt u de plaatsing geweigerd en is de eventuele schade voor u.