aansprakelijkheid voor geleverd product

hhyl74
Topic Starter
Berichten: 3

aansprakelijkheid voor geleverd product

#1 , 29 jan 2016 19:00

SITUATIE:
- product (raam) werd geleverd door de leverancier
- discussie & twijfel of juiste type raam wel werd geleverd
- wij hebben bij levering duidelijk vermeld dat we het raam niet aanvaarden (= door plaatsing niet te laten uitvoeren).
- staat op onze eigendom
- leverancier heeft zelf de keuze gemaakt om het raam op onze eigendom te laten staan en niet terug mee te nemen

VRAAG:
- wie is er verantwoordelijk indien er schade komt aan het raam in de periode tussen nu en moment dat we plaatsing laten uitvoeren.

dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12863

#2 , 29 jan 2016 19:06

U, aangezien u de plaatsing geweigerd heeft.

hhyl74
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 29 jan 2016 19:07

vergeten te vermelden : aan de bovenkant van het raam is er op 2 plaatsen schade.
dus weigering omwille van 2 redenen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12863

#4 , 29 jan 2016 19:09

Dat verandert de zaak. Heeft de aannemer uw bezwaren aanvaard?

hhyl74
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 29 jan 2016 19:13

leverancier heeft 2 antwoorden :
- schade is herstelbaar
- schade zal niet zichtbaar zijn na plaatsing
opmerkelijke antwoorden gezien enkel de transporteur ter plaatse geweest is. Leverancier / werfleider zijn dit niet komen vaststellen. Zijn enkel verder gegaan op onze foto's.

LeenW
Berichten: 12863

#6 , 29 jan 2016 19:19

Inderdaad vreemd. Het zal er m.i. op aankomen of uw bezwaren terecht zijn of niet. Terechte bezwaren = aannemer is verantwoordelijk om u een correct alternatief te bezorgen. Onterechte bezwaren, dan hebt u de plaatsing geweigerd en is de eventuele schade voor u.

Terug naar “Andere”