Berm vernield door bouwwerken, wie is aansprakelijk?

efranke
Topic Starter
Berichten: 10

Berm vernield door bouwwerken, wie is aansprakelijk?

#1 , 04 dec 2015 10:37

Er wordt tegenover mijn huis gebouwd en de zachte berm (gras) wordt nu gebruikt als tijdelijke parkeerplaats voor vrachtwagens (betonmolens, graafwerken enz).

De berm is nu volledig stuk gereden en natuurlijk een modderpoel bij dit weer. De berm maakt deel uit van de openbare weg dus ik ben er me van bewust dat men er mag parkeren of overrijden indien nodig als de weg is versperd.

Wie gaat er nu moeten opdraaien voor het herstellen van de berm? Het gras groeit op termijn wel terug, maar de berm is op verschillende plaatsen verzakt tot onder straatniveau.

Ga ik ervoor moeten opdraaien, de gemeente of de bouwheer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22287
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 dec 2015 10:43

Jij bent blijkbaar NIET de bouwheer , noch aannemer. Dus moet je u hiervan niets aantrekken. Het enige wat je kan doen, is pas NA de bouwwerken, even bij de gemeente langsgaan om dit te melden.

k.b.
Berichten: 876

#3 , 04 dec 2015 10:54

Ik zou gewoon afwachten tot de werkzaamheden zijn afgelopen ...
Mogelijks gaat de aannemer deze zaak terug corrigeren ...
Materialen stockeren op de berm is trouwens eigenlijk niet toegestaan ...

Is het achteraf niet naar uw wens dan meldt u deze onveilige toestand van het openbaar domein aan uw stad / gemeente ... Deze zullen moeten instaan voor de herstelling ... indien ze dit nodig achten kunnen ze de schade proberen te verhalen ( en dan denk ik in eerste instantie aan de bouwheer) ...

k.b.

Reclame

Terug naar “Andere”