Kleine fout in naam

ippa
Topic Starter
Berichten: 174

Kleine fout in naam

#1 , 02 dec 2015 19:33

Hallo,

In een proces-verbaal wordt een kleine fout in mijn naam vermeld.
De fout is van de onderstaande aard:
* opgegeven naam : DOES Jan,Pieter
* correcte naam : DOES Jan Pieter

De komma tussen Jan,Pieter is niet correct.

Kan dergelijke fout aanleiding geven tot een niet aanvaarden van het PV? Ik weet dat dit "mierenneuken" is, maar "juist is juist". Uiteraard ben ik bereid om de boete te betalen; het gaat om een klene parkeerfout, waarbij één wiel enkele cm op het voetpad stond.

Alleen voor het spel dus.... :roll:

Groetjes,
JLD

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 02 dec 2015 20:30

Neen (en ik zou u ten stelligste afraden om de zaak te laten voorkomen en dan te trachten dat 'argument' te gebruiken).
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.


Reclame

ippa
Topic Starter
Berichten: 174

#4 , 02 dec 2015 20:57

@Xenophon, kan men ook niet vragen de schrijfwijze te verbeteren aan de verbaliserende agent?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#5 , 02 dec 2015 21:08

Men kan opwerpen dat er een materiële fout staat in het pv, ja. En dat kan gecorrigeerd worden. Maar denk eraan indien u dat gaat doen: het is een slechte agent die geen reden kan vinden om ergens iets vast te stellen dat niet helemaal in orde is. Dus ik zou te voet komen, zorgen dat ik mijn id bij had, met 2 woorden spreken en correct de straat oversteken in dat geval. Kies uw gevechten zorgvuldig, dit is het niet waard.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#6 , 02 dec 2015 21:37

Zijn toch duizenden andere zaken waar u zich druk in kan maken. Als u zich zo druk maakt over die komma, waarom parkeer je dan zo.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

LeenW
Berichten: 12843

#7 , 02 dec 2015 23:39

Dit is te belachelijk voor woorden. Als je zo precies bent over die komma, had je maar ook precies moeten zijn op die enkele centimeters.

ippa
Topic Starter
Berichten: 174

#8 , 02 dec 2015 23:46

@Leen, goed lezen aub.... of ben je zelf bij de politie?

LeenW
Berichten: 12843

#9 , 02 dec 2015 23:53

Uiteraard, anders zou ik toch nooit de kant van de politie kiezen? :roll:

ippa
Topic Starter
Berichten: 174

#10 , 02 dec 2015 23:54

Verleden week een komma mis geplaatst: moest 1000,00 € betalen en had 10,0000 € geplaatst.... toch maar één komma.... ;-) en geloof mij : ik ben een échte mierenneuker.

LeenW
Berichten: 12843

#11 , 03 dec 2015 00:09

Het staat u uiteraard vrij hiermee naar de rechtbank te trekken, maar ik zie uw slaagkansen niet hoger dan 0,5-1%

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#12 , 03 dec 2015 06:15

Verleden week een komma mis geplaatst: moest 1000,00 € betalen en had 10,0000 € geplaatst.... toch maar één komma.... ;-) en geloof mij : ik ben een échte mierenneuker.
Als u een mierenneuker bent dan gebeurt er niet veel, hoogstens verspilt u benzine om uw punt te maken. Maar als zowel de politie, parket als rechtbank besluiten hetzelfde te doen dan zal u er gauw achterkomen hoe de mier zich voelt...
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

ippa
Topic Starter
Berichten: 174

#13 , 03 dec 2015 11:35

Vandaag voorgekomen op de politierechtbank : de "komma" seponeert de zaak.... 1 - 0 voor de burger. Mierenneuker wordt nu kommaneuker...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#14 , 03 dec 2015 11:48

Parkeerfoutje die onmiddellijk voor de politierechtbank komt? eigenaardig.
Laatst gewijzigd door sloeberken op 03 dec 2015 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#15 , 03 dec 2015 11:49

Parkeerfout die onmiddellijk voor de politierechtbank komt? eigenaardig.
+1.....
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”