Klacht wegens nalatigheid

Nini1111
Topic Starter
Berichten: 1

Klacht wegens nalatigheid

#1 , 20 nov 2015 19:44

Oké even het meest belachelijke verhaal ter wereld

Over 8 maand moest mijn vriend een kraan bij een kennis gaan installeren.
Hij zit in collectieve.
Ik kreeg het geld voor de kraan op mijn rekening en hij moest de kraan gaan halen. Hij kreeg ook de sleutel om binnen te kunnen.
Twee dagen later sms't ze om te zeggen dat het niet meer nodig is.
We spraken toen af om het geld terug te geven wanneer we de volgende keer afspraken.
Ik probeerde de volgende maand te bellen, te sms'en maar ik kreeg geen antwoord.
Ondertussen raakte ik de sleutel ergens kwijt. Want ik was van de veronderstelling dat hij nog altijd onde auto lag.
Ik probeerde nog te bellen en te sms'en maar geen antwoord.

Zoveel maand later hoor ik haar plots en eist ze 150 euro direct te storten op haar rekening. Ik hen haar verteld dat dit nu niet paste dat il dot zou stoeten bij het toekomen van mijn
Eindejaarspremie of dat de mijn vriend zijn collectieve moest aanschrijven. Aangezien hij het geld had gekregen.
Nu dreigt ze van mij voor de rechtbank te trekken en voorbij dat ze klacht neergelegd heeft gisteren wegens nalatigheid voor het verlies van de sleutel en haar hiervan niet op de hoogte te brengen en op die manier haar kinderen in gevaar te brengen

Kan dit zomaar?
Er is blijkbaar wel een inbraak ( met sporen van inbraak ) en brandstichting geweest maar ik zie niet in dat dit mijn schuld is ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 20 nov 2015 20:10

dat geld moet u uiteraard meteen doorstorten. Dat zou er gewoon moeten zijn. U had dat niet mogen gebruiken voor uzelf...

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 21 nov 2015 12:16

(On)rechtmatig verkregen geld....best direct terugstorten en kunnen zowel burgerlijke als strafrechtelijke gevolgen aan verbonden zijn ...
Dat het voor u niet past is totaal geen argument.
Uw vriend dient tevens de sleutel terug te bezorgen wacht daar ook niet mee.

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 22 nov 2015 07:02

1) U had dat geld onmiddellijk moeten terugbezorgen of het op zijn minst niet opsouperen. Indien uw werkgever ook eens 'als het past' zou betalen zou u wel begrijpen waarom. Dus ja, ze kan dit onmiddellijk terugeisen en gelet op punt 3 denk ik dat u dat best niet laat aanslepen.

2) U bent verantwoordelijk voor de sleutel die in bewaring werd gegeven en zal moeten vergoeden voor het bijmaken ervan. Ik veronderstel dat er geen verband kan worden aangetoond tussen uw verlies van de sleutel en de brandstichting.

3) Uw partner zit in collectieve maar ontvangt zonder dat zijn bemiddelaar het weet en met benadeling van zijn schuldeisers (en vermoedelijk de fiscus) via u sommen voor werken die hij bij derden gaat uitvoeren....proficiat.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”