interne behandeling klacht

pvae
Topic Starter
Berichten: 2

interne behandeling klacht

#1 , 30 okt 2015 10:58

Goedemorgen,

Kan het zijn dat een klacht intern door de politie behandeld wordt en niet naar parket gaat ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 30 okt 2015 11:30

beetje meer uitleg mag

wat soort klacht

pvae
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 30 okt 2015 11:48

In het kort : ik had gesprek met sociale dienst van politie ivm slagen en verwondingen aan mij toegebracht door de partner van mijn vriendin over het al dan niet klacht neerleggen hiervoor, omdat ik het daar heel moeilijk mee heb. Toen hoorde ik dat mijn vriendin blijkbaar klacht tegen mij had neergelegd, terwijl ik eigenlijk dus slachtoffer ben geworden nadat ik de kinderen in veiligheid wou brengen. Nu ben ik in afwachting van verhoor. Ik vroeg of haar klacht dan naar parket ging of hoe het in het werk ging en ze zeiden dat het intern zou behandeld worden en dat ik nog bericht ging krijgen voor verhoor...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 17 nov 2015 21:46

Zie het nu pas.
Sociale dienst politie is gebonden aan beroepsgeheim... dus die zeggen niets aan de politiediensten.
Net zo min als vb de jeugdpolitie info zal geven over hun PV's of een dossier jeugdparket bekend zal worden na de 18de verjaardag.
Gegevens voor die periode zijn niet opvraagbaar.
Is het beroepsgeheim dat hier speelt is wettelijk bepaald.

Terug naar “Andere”