verdwenen koppelingsplaten

lemmens hilde
Topic Starter
Berichten: 3

verdwenen koppelingsplaten

#1 , 28 sep 2015 18:24

Hallo,ik heb een vraagje, ik heb koppelingsplaten van een oldtimer moto opgestuurd naar een firma in nederland om terug te laten beleggen? Na een paar weken belt die persoon mij op dat het niet mogelijk is m dat te doen, maar hij gaat zich is bevragen in duitsland zegt hij. Na een week stuurt hij mij een brief met de vermelding dat het in duitsland rond de 800 euro zou kosten, maar als dit teveel was zou hij ze terugsturen naar mij. Ik zeg dus stuur maar terug, na 3 weken krijg ik van hem een brief dat ze verloren gegaan zijn in post.nl. met de vermelding erbij dat hij ze gewoon zonder trek en trace opgestuurd heeft en ik daarom post.nl niet kan aanklagen, en daar een kaartje bij van een beschadigde zending! Hoe kan in godsnaam de post.nl weten dat de zending verloren is als er geen trekking nummer is, en ik ook niet gereclameerd heb. Volgens mij heeft hij die koppelingsplaten nooit verzonden om eender welke reden ook, ik heb wel een brief van hem waarin hij zegt dat de koppelingsplaten in zijn bezit zijn en dat hij ze kan terugsturen naar mij, die brief dateert natuurlijk van voor dit voorval. Nu is mijn vraag wat ik juridisch kan beginnen tegen een nederlander? Het gaat hier over platen die niet direkt nog te vinden zijn en daardoor 2 moto's niet meer rijdbaar zijn. Heb ik juridisch een voet voor op te staan of niet? Dank bij voorbaat, ben echt radeloos.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 28 sep 2015 18:27

Hij heeft ze verstuurd dus is hij aansprakelijk naar mijn bescheiden mening.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 sep 2015 19:56

Hij heeft ze verstuurd dus is hij aansprakelijk naar mijn bescheiden mening.
Maar daarom heb je die platen nog niet terug !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 29 sep 2015 14:42

Klopt maar zo start men wel de juridische procedure.

lemmens hilde
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 06 okt 2015 17:38

Neen, inderdaad, daarmee heb ik ze nog niet terug, heb een week geleden een aangetekende brief verstuurd, maar hij reageerd gewoon niet! Kan ik juridisch iets beginnen, zou die zaak niet direkt geseponeerd worden?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 okt 2015 17:51

Kan je nu nog aan zulke kopelingsplaten geraken ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lemmens hilde
Topic Starter
Berichten: 3

#7 , 21 okt 2015 18:56

Neen, die zijn zeer weinig nog te vinden,en de verzamelaar die de platen nog liggen heeft, gaat die zeker niet verkopen.wat moet ik nu toch doen?

Terug naar “Andere”