Autofinanciering

SOAK1N
Topic Starter
Berichten: 2

Autofinanciering

#1 , 06 jul 2015 16:46

Beste,

Tot voor kort was ik samenwonende met mijn ex-vriendin.
Wij hebben in het jaar 2014 samen getekend voor een autofinanciering,
(de inschrijving staat op haar naam) en ik heb het vermoeden dat ze niet betaald voor deze wagen aangezien ik de rekening thuis krijg opgestuurd.
Het probleem is dat ze met die auto vertrokken is en ik geen enkel contact meer wens met deze persoon omwille van de dingen die gebeurd zijn en dit in een proces zit.

Ik wens dan ook niet verder te betalen voor deze financiering, ook al is dit een verplichting aangezien ik ook getekend heb.
Maar ik wil niet betalen voor een wagen die ik nieteens in mijn bezit heb.

Nu weet ik ziezo al dat 'als' ik het haar zou vragen ze toch niet zal ingaan op de vraag of ze bereid is om deze wagen te verkopen en zodoende de lening te betalen.
Ik wil ook niet op een zwarte lijst terecht komen daar ik zelf nog toekomstplannen heb,
en met een deurwaarder wil ik al evenmin te maken hebben.

Maar stel nu dat ik deze financiering in 1 keer kan afbetalen ben ik dan de volledige rechtmatige eigenaar van deze wagen ?
En kan ik dan deze wagen naar mij laten overschrijven ?

Hoe kan ik dit met de minste problemen oplossen ?


Mvg,

Iemand met kopzorgen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jul 2015 19:14

de eigenaar van een wagen is diegene waar de factuur op spreekt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

SOAK1N
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 jul 2015 19:40

Ja dat klopt, maar we hebben beide getekend dus zijn we allebei eigenaar..

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 06 jul 2015 21:19

Via de rechtbank u deel opeisen, als de maandelijkse betalingen achterwegen blijven, zullen jullie op de lijst komen van NBB.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”