Vraag over compensatie door luchtvaartsmaatschappij

simeon
Topic Starter
Berichten: 38

Vraag over compensatie door luchtvaartsmaatschappij

#1 , 29 jun 2015 22:18

Enkele weken geleden zijn wij naar NY gegaan. We vertrokken in BXL met IBERIA naar MADRID om daar over te stappen op een vlucht naar NY.
Wegens vertraging met de vlucht van BXL - MADRID, hebben wij onze vlucht (zelfde luchtvaartmaatschappij) gemist. We hebben een hotel gekregen maar hierdoor wel een dag minder vakantie gehad.
Er werd ons geadviseerd om de rechten van de reiziger in acht te nemen.

Ik heb dus volgend gestuurd naar de maatschappij
Hi,

On 23 may we had a flight from Brussels to Madrid, with a connecting flight to New York (JFK) (IB 6253).
We were 3 people
Because of the delay of the flight we missed our connection and had to wait a day.
According to the European Union’s Regulation EG 261/2004 we have the right to a compensation of 600€ per person for a delayed flight of over 3,500 km.

Not only did we had a day less holiday, but also had to pay the night for NY which we did not spend.

On top of this, we asked for other seats, which we had paid for and because of the missed connection, didn't enjoy.

We would like to be refunded.
Ik kreeg een auto-reply waarin ze vertelden binnen 21 dagen te antwoorden, dit gebeurde niet. Vandaag op hun facebook pagina geklaagd, ineens meteen antwoord.
Het antwoord lijkt mij absoluut niet te voldoen aan wat ik had verwacht :
I am writing in relation to flight IB 3203 of 23rd May 2015 and I would like to take this opportunity to thank you for contacting us.

Please accept my apologies for the inconvenience we might have caused you due to the flight delay. We know how important it is to our passengers that the scheduled time is observed on a trip, and make every effort to achieve this.


When these times are shortened and the connection proves infeasible, we provide them with the quickest way to reach their destination, depending on the availability of alternative flights.

On this occasion, the aircraft that was to fly this route arrived late due to an extraordinary circumstance that affected the schedules, which led to your originating flight being delayed. As it was an event outside our responsibility, European Community Regulations establishes that no compensation is due.

Whenever an incident occurs during a departure that causes a delay of more than time established by the current legislation, we provide you with the information we have at hand and the necessary assistance.

Thank you again for contacting us. Your assistance allows us to improve our service. We hope we continue to enjoy your trust.
Kan iemand mij helpen ? Ik denk aan volgend formulier in te vullen http://ec.europa.eu/transport/themes/pa ... orm_nl.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 29 jun 2015 22:43

Ik zou eens vragen wat die 'extraordinary circumstances' dan wel waren. Luchtvaartmaatschappijen beschouwen zowat alles wat buiten hun wil gebeurt als 'extraordinary circumstances', maar Europa is het daar vaak genoeg niet mee eens. Een bagagekar die tegen een vliegtuig botst valt daar bijvoorbeeld niet onder omdat zulke accidenten nu eenmaal eigen zijn aan commerciële luchtvaart.
Laatst gewijzigd door Didymus op 29 jun 2015 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
"sowieso" schrijf je zo.

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jun 2015 22:57


Reclame

willyboy
Berichten: 897

#4 , 07 aug 2015 15:18

Ik heb een ervaring gehad met jetair .Ze lieten 39 reizigers staan in mombasa kenya ..Ze stuurde een veel kleiner vliegtuig dan op de heen vlucht .Regeltjes in welke vormen ook betekenen niets .Ze zijn bestendig bezig met overmacht .Ik heb ze gedagvaard bij vrederechter in Oostende .Voor de datum van gerechtszaak hebben ze mail gedaan .En mij 600 euro uitbetaald .Je moet niet opgeven en met rechtbank dreigen .Het gaat echt niet vanzelfsprekend .

Terug naar “Andere”