schade verhalen op keukenfirma of installateur?

sofimato
Topic Starter
Berichten: 2

schade verhalen op keukenfirma of installateur?

#1 , 27 jun 2015 13:19

Beste

tijdens het plaatsen van onze nieuwe keuken was er schade aan onze hordeur. De installateur had deze namelijk openlaten staan terwijl er heel veel wind was. Door tegen de stenen muur te slaan zijn er verfbrokken af. De nieuwe ramen en deuren waren nog maar 10 dagen ervoor geplaatst.

Op mails naar de keukenfirma kregen we geen reactie. Ik heb vorige week een aangetekend schrijven gestuurd met foto's van schade en de factuur van de Hordeur. Nu krijg ik een aangetekend schrijven terug dat ik mij moet richten tot de plaatser en niet tot hen...

Ik betaalde toch mijn factuur en plaatsingskosten aan de keukenfirma? Wie draagt de verantwoordelijkheid?

hartelijk dank voor uw antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jun 2015 15:56

U dient zich te wenden tot de firma aan wie je besteld hebt.. Jij hebt geen juridische binding met de plaatser. Die heeft de keukenfirma echter wel, want zijn bestelden de plaatsing bij hen. Hun antwoord is dus volledig fout.
Laat hun weten dat je niet zal aarzelen de zaak voor te leggen aan een vrederechter, en dat zijn dan meer kosten zullen hebben, o.a. de RPV.
Als je de factuur betaald, hou dan zeker een bedrag in.

sofimato
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 28 jun 2015 09:43

dank u mav105, ik dacht ook dat ik niks te maken had met de plaatser op zich... !

Reclame

Terug naar “Andere”