Besluit van gerechtsdeskundige is foutief

helle
Topic Starter
Berichten: 21

Besluit van gerechtsdeskundige is foutief

#1 , 04 jun 2015 15:45

Hoe kan ik een rapport van een gerechtsdeskundige aanvechten of weerleggen.

Het betreft een burenrusie betreffende en afwateringsgracht waar in mijn buurman ongezuiverd afvalwater in loost. Deze is in 2000 wegens wijziging perceelsgrens (ruilverkaveling) her aangelegd op de nieuwe perceelsgrens door mijn vorige eigenaar. Ik heb de eigendom aangekocht in 2008.

Mijn buurman weet dit maar verzweeg dit voor de gerechtsdeskundige, en zegt enkel dat een gracht is gedemt in het midden van mijn eigendom in 2000. Ook de landbouwer eigenaar van de hoger gelegen landbouwgronden weet dit maar zwijgt. (liever geen gracht naast zijn landbouwgrond, die slipt om de 6 maand dicht wegens helling 3%, akkerbouw, plantrichting)

Gemeente kent de toestand maar treed niet op tegen de buurman wegens verschillende stedenbouwkundige overtredingen. Gracht naast buurmansperceel onvergund ingebuisd (+/- 30Lm) en dicht gemaakt, gemeente heeft "BY-PAS" gestoken onder de baan naar de gracht aan de overzijde.

Ik heb nu luchtfoto's van de aanleg nieuwe gracht op de perceelsgrens anno 2003 en luchtfoto toestand van aankoop.2008
Ik heb ook de weigeringen van de gemeente voor regularisatie wegens het lozen van ongezuiverd afvalwater en dit in de verkeerde richting. enz.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jun 2015 16:08

Heeft de deskundige al een definitief verslag neergelegd of enkel maar een voorlopige besluit (preliminaria)?

helle
Topic Starter
Berichten: 21

#3 , 11 apr 2016 19:06

@ een definitief verslag. Kan ik 'NU' weerleggen door een PV opgemaakt door de politie waar in zij bij stedenbouw luchtfoto's hebben opgevraagd waar het correcte traché op zichtbaar is. Uit het dossier van het 'OM'

Reclame

helle
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 18 jul 2016 18:50

http://info3701.wix.com/stopmisbruik#!M ... 2819F25A86 Ik dacht dat dit mij alleen over kwam,.... .

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 18 jul 2016 20:50

De mens zou een drankprobleem hebben, maar wat hij verkeerd heeft gedaan, wordt nergens vermeld. Zo is het wel heel gemakkelijk om op het internet te komen janken als je geen gelijk krijgt in een zaak..

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 jul 2016 21:34

Een deskundig verslag is slechts een advies voor de rechtbank.

U kan al de argumenten die u hebt aan de rechter voorleggen, hij zal dan beslissen.

Terug naar “Andere”