inval politie om buurman te arresteren

AnB1
Topic Starter
Berichten: 21

inval politie om buurman te arresteren

#1 , 08 mei 2015 09:52

In 2006 is er een inval gebeurd via mijn woning om een achterbuurman te kunnen oppakken. De federale politie heeft mijn deur beschadigd hierbij. Nu ben ik al van 2006 allerlei brieven naar de betreffende politie, procureur, onderzoeksrechter aan sturen. En ze zijn dit nog steeds aan het "bekijken". Ik kan me ook geen burgerlijke partij stellen in de zaak tegen de buurman, aangezien hij me niets heeft aangedaan. Ze konden via mijn woning makkelijk in zijn woning terecht en vandaar dat ze deze weg gebruikt hebben.
Nu was mijn vraag, wat kan ik nog meer doen? Is er een speciale dienst die zich bezig houd met zulke zaken? Dit is al 9 jaar geleden en ik heb nog steeds niets ontvangen voor de beschadigde deuren. Alvast bedankt voor jullie advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 08 mei 2015 11:05

Klacht indienen bij comite P

http://www.comitep.be/nl/index.asp?ID=Complaint2" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Franciscus
Berichten: 38607

#3 , 09 mei 2015 00:22

Gezien dit in opdracht van een onderzoeksrechter is zal u volgens mij daar terecht moeten.
Hebt u PV laten opstellen voor de schade.
Is er door de politie zelf een PV opgesteld met een formulier kosten wegens toe brengen van schade?
Hebt u uw verzekering in kennis gesteld.

Reclame

AnB1
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 11 mei 2015 12:35

Ik had mijn verzekering in kennis gesteld. Enigste dat ze mij toen hebben gezegd is wij komen niet tussen. Voor zulke schade bent u niet verzekerd. Mijn raadsman heeft verschillende brieven naar de onderzoeksrechter gestuurd en heeft hier op enkel als antwoord gekregen we zullen dit bekijken...
Ik zal is horen bij de comite P. Dit is wel al 9 jaar geleden, vormt dat geen probleem voor bij de comite P te gaan aankloppen?

Franciscus
Berichten: 38607

#5 , 11 mei 2015 15:33

Comité P is niet bevoegd om de rechtbank / onderzoeksrechter te controleren.
Is er al eens nagegaan wat er verder met het strafdossier is gebeurd?
9 jaar ... zaken verjaard... daders al veroordeeld en mogelijk al zelfs vrij.
Alles staat toch in een PV vermeld?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#6 , 12 mei 2015 03:12

Enigste dat ze mij toen hebben gezegd is wij komen niet tussen. Voor zulke schade bent u niet verzekerd.

lijkt mij raar;

de tegenpartij is gekend (de politie) en deze ontkent ook niet schade te hebben toegebracht.

dit gebeurt wel vaker bij invallen, maar daar zijn ze voor verzekerd, ook al is de schade toegebracht bij 1 van de buren.

Terug naar “Andere”