Berekening schadevergoeding

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

Berekening schadevergoeding

#1 , 08 mei 2015 09:22

Ik weet niet goed of het onderwerp hier wel thuis hoort, maar ...

mijn vorige partner heeft mij geslagen en moet zich hiervoor nog verantwoorden voor de rechtbank.

Ik heb tweemaal aangifte gedaan wegens slagen en verwondingen.

Er zijn vaststellingen gemaakt door de dokters en mijn ex-vriend heeft alles bekend.

- Ik heb sindsdien last van mijn nek. Ik had vroeger ook al last maar na de slagen en verwondingen kon ik 6 weken niet goed slikken en het is daarna geminderd, maar toch altijd een beetje gebleven.
- Ik heb drie dagen na de laatste keer dat hij me had toegetakeld een miskraam gehad
- Zowel ik als mijn beide kinderen hebben hier nog psychologische hulp voor nodig

Ik heb nachtmerries en vertrouw niemand meer...

Nu is het zo dat hij mij een schadevergoeding wil betalen en ik moest er een bedrag op kleven. Na een hele berekening ben ik toen op 23.000 euro gekomen die hij maandelijks mocht aflossen. Hij vindt dit teveel,
maar hij heeft geen tegenvoorstel. Zijn advocate vindt het ook teveel maar weet ook niet wat dan wel een realistisch bedrag zou zijn. Mijn advocaat wil dit zo snel mogelijk op papier ... nog voordat het voorkomt.

Heeft er iemand hier ervaring mee of kunnen jullie mij tips geven ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 08 mei 2015 09:32

Ik veronderstel dat U zich burgerlijke partij hebt gesteld? U zal dit moeten vorderen via de rechtbank.
U neemt best een advocaat onder de arm hiervoor.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 08 mei 2015 10:06

Zijn advocate zou waarschijnlijk één euro nog teveel vinden, normaal, ze werkt voor hem en is geen vriend van u, vergeet dat nooit. Indien u een advocaat hebt (warm aanbevolen hier) dient u zich burgerlijke partij te stellen. Indien het niet tot een overeenkomst komt vóór de strafrechtelijke afhandeling kan u vragen om één euro provisioneel toe te kennen in afwachting van een definitieve inschatting van de schade.

Maar voor medische schade hebt u medische experts nodig die u kan laten aanstellen. Die 23 000 EUR lijken misschien wel veel maar aan wat u overkomen is kan u restletsels overhouden die u de rest van uw leven parten kunnen spelen, uw capaciteit om inkomsten te genereren hypothekeren etc. Indien u nog geen advocaat mocht hebben zou ik beslist aanraden er voor deze zaak één aan te stellen die dit naar behoren kan opvolgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38603

#4 , 09 mei 2015 16:47

Hebt u al eens gaan praten met de sienst SLAchtofferZorg van uw lokale politie en met de dossierbeheerder IFG - PV van de politie?
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;

Kwestie van gratis advies te krijgen.

Fruitmand
Topic Starter
Berichten: 49

#5 , 12 mei 2015 07:42

Nu is hij wel weer akkoord met de 23000 euro, maar hij wil dat ik die afdwing zodat ik die kan eisen via een fonds en dan krijg ik het geld in één keer en moet hij niets betalen. Maar waar is dan zijn straf in feite ? En als we het op voorhand al vastleggen, zou ik dit niet kunnen krijgen via het fonds ? Klopt dit ?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 12 mei 2015 08:26

Verspil geen tijd in communicatie met idioten, ze zullen u naar hun niveau halen. Hij 'denkt' dat het waarborgfonds tot hulp aan de slachtoffers van gewelddaden u eventjes gaat vergoeden en dat hij dan gratis wegraakt. Uiteraard simplistische redenering, al was het maar omdat indien die u iets uitkeren, ze daarna bij hem zullen terugvorderen.

Het is al gezegd en ik ga het gewoon herhalen want denk niet dat iemand u hier een dienst bewijst door op dit forum stukjes en brokjes advies te geven: u hebt een advocaat nodig om uw belangen te verdedigen want zelf bent u onvoldoende op de hoogte en het is niet met 10 minuten rond te surfen dat de expertise zal komen. Neem een advocaat, laat die communiceren met de advocaat van de tegenpartij en luister niet naar gebeuzel van de beklaagde, daar komt niets goed van. Zeg hem dat hij u met rust laat en boodschappen maar via zijn advocaat moet doorgeven.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Andere”