Gestolen brommer teruggevonden

Mercenary
Topic Starter
Berichten: 3

Gestolen brommer teruggevonden

#1 , 04 mei 2015 21:06

Beste,

Ergens op 4-12-2013 werd mijn brommer gestolen. Vandaag kreeg ik een brief in de bus dat de persoon die deze heeft gestolen terecht staat op de jeugdrechtbank over een paar weken.
Echter kreeg ik na wat telefoneren nergens de informatie waar mijn brommer zich bevind en of deze überhaupt nog in degelijke rijwaardige staat is (en of deze al dan niet gevonden is?)

Ik heb helaas niet de tijd om het dossier te gaan inkijken en denk niet dat ik deze op een andere manier kan verkrijgen (tenzij ik me daar in vergis) Mijn vraag bestaat uit een paar delen eigenlijk:

1) Aangezien de persoon minderjarig is heeft het dan nut om bv kosten die ik heb gedaan omdat mijn brommer gestolen proberen terug te vorderen? (aanschaf nieuwe brommer, nieuwe helm, extra sloten)
2) Als de brommer 'in de prak' gereden is. Kan ik deze dan op kosten van de beklaagde laten herstellen? (Terug rijwaardig krijgen)
3) En bij welke instantie moet ik zijn om te weten te komen waar mijn brommer zich bevind? (Arrondissement Mechelen)

Met vriendelijke groeten,

Mercenary

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 04 mei 2015 21:27

Zijn ouders zijn wel financieel aansprakelijk voor de schade die hun zoon veroorzaakt.

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#3 , 06 mei 2015 10:26

Als eigenaar kan u het voertuig laten vrijgeven. U gaat hiervoor niet langs, maar legt daarvoor een verzoekschrift neer.

Is de tegenpartij minderjarig, dan zijn ook zijn ouders aansprakelijk. Iemand van de drie is misschien wel solvabel genoeg om schadevergoeding te betalen.

Welke kosten heeft u precies gehad? Wat was de brommer waard, welke toebehoren werden er gestolen?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Andere”