bewindvoering stopzetten ?

Theo33
Topic Starter
Berichten: 1

bewindvoering stopzetten ?

#1 , 01 mei 2015 07:50

Ik doe de bewindvoering van mijn zoon . Mijn 2 andere kinderen zijn vertrouwenspersonen .
Nu hoor ik in de instelling waar mijn zoon verblijft , dat er veel mensen zijn die de financiën van hun zoon /dochter/echtgenoot... regelen zonder de "officiële3 bewindvoering via vredegerecht .
Mag /kan dit ??? zo ja , kan ik van die officiële bewindvoering afstappen en de financiën van mijn zoon zo regelen , met onderlinge toestemming van mijn andere kinderen ? Ik bedoel dus dat het hetzelfde blijft , maar dan zonder de jaarlijkse papierenhandel voor het vredegerecht .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
krisje1973
Berichten: 281

#2 , 03 mei 2015 12:44

Je kan deze vraag stellen aan het vredegerecht van het kanton waar de uitspraak is geweest.

Doch of dit toegelaten gaat worden, is de vraag.
Er komt inderdaad wel wat papierwerk bij kijken (ik doen dit zelf voor vriendin die in rusthuis zit).
Maar houdt ook rekening met het feit dat familiale relaties ook wel eens kunnen mis lopen.

Het is een kwestie van maandelijks alles op orde houden en dan hoef je met je jaarlijkse beheersstaat niet zo veel meer in te voeren.

Gaat het een voordeel hebben om het zonder vredegerecht te doen?
Naar mijn mening niet want je boekhouding gaat dezelfde moeten zijn en deze zal even doorzichtig moeten zijn voor de 2 andere kinderen.

Ik kreeg van het vredegerecht een zeer mooi voorbeeld van jaarlijkse beheersstaat.
Daarmee is het handig werken.
Eventueel wil ik je die wel eens doorsturen

Reclame

Terug naar “Andere”