Achtergelaten goederen

supercoike
Topic Starter

Achtergelaten goederen

#1 , 20 sep 2007 11:42

een persoon heeft gevraagd voor een aantal goederen te mogen plaatsen op mijn parking en beloofde deze voor het einde van de maand op te halen. Na verschillende emails te hebben verstuurd voor de goederen weg te halen, was het steeds ja voor het einde van deze maand, maar steeds zonder gevolg. Nu 6 maanden later is er een ander persoon die een gedeelte van de goederen wil komen halen en beweerd er een aankoop factuur van te hebben. De 1e persoon die de goederen laten staan heeft zegt nu dat het van hem is daar die andere nog geld aan hem moet betalen.En dreigd mij verantwoordelijk te stellen indien er iets ontbreekd. Wat mag ik nu doen de eerste persoon moet ook aan mij nog betalen van parkingkosten voorheen. Bij de politie kan men niets zeggen en de vrederechter ook ni die stuurd mij naar een advocaat maar ik kan moeillijk een advocaat gaan betalen voor 150 euro die ikzelf nog te goed heb van de eerste persoon. heeft er hier iemand een antwoord of ik de tweede persoon die goederen mag laten weg nemen. groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS

#2 , 20 sep 2007 23:18

Stuur die eerste persoon een aangetekende brief met een ingebrekestelling in waarin u hem aanmaant om zijn goederen binnen de week op te halen, met hierin een clausule waarin u bepaalt dat indien hij niet ingaat op uw verzoek dat het risico op verlies op de vervaldatum naar hem overgaat (zodat u niet meer aansprakelijk kunt gesteld worden bij verlies of ophaling).

Hou die brief goed bij samen met het bewijs van verzending, moest er een rechtszaak van komen staat u in uw recht.

supercoike
Topic Starter

#3 , 21 sep 2007 10:48

de eerste persoon woont in spanje en is al een paar maand verhuist en ben ik onwetend waar zijn nieuw adres is alsook geen telefoonbereik.
Daarom heb ik alleen met de email verbinding en heb ik al meerdere malen langs de email aangedrongen voor het afhalen van zijn goederen.
het is langs email en als hij er goesting voor heeft te antwoorden dat ik hem aangemaand heb van voor 31 mei 2007 alles weg te halen of dat ik alles zou verkopen voor de prijs die hij mij nog moet betalen van de huur van voorheen. (hij deed vervoer en zijn 2e aanhangwagen stond bij mij op de parking geladen met allerlei materialen waar hij geen plaats voor had, met de verkoop van die aanhangwagen zijn de spullen uitgeladen en op de parking gezet waarbij hij de verzekering gaf dat hij het voor het einde van de maand alles zou weghalen) De 3 laatste maanden van de huur voor die aanhangwagen heeft hij niet meer betaald. Bij die spullen staat een bullbar voor op een vrachtwagen te zetten. een vorige chauffeur van hem had die indertijd zelf gekocht voor op zijn trekker te zetten. Die chauffeur is er dan gestopt. Die wil nu die bullbar komen halen maar de eerste persoon heeft langs email gedreigd als ik het meegeef hij mij verantwoordelijk steld. Volgens hem zou de chauffeur hem ook nog een grote som geld moeten betalen. mag ik die bulbar meegeven aan die chauffeur die er een bewijs bij laat zien dat hij dat ooit heeft aangekocht. met dank

Reclame

Terug naar “Andere”