Stopzetting opleiding na toestemming RVA

Noornoor
Topic Starter
Berichten: 5

Stopzetting opleiding na toestemming RVA

#1 , 17 feb 2015 19:48

Beste

Ik ben werkzoekende en recent ben ik een opleiding begonnen als Begeleider in de kinderopvang.
Hiervoor heb ik toestemming moeten aanvragen bij de RVA om alsnog mijn uitkering verder te kunnen ontvangen.

Nu is het zo dat het lichamelijk niet gaat, omdat ik te kampen heb met gezondheidsproblemen en de stages en opleiding zwaar zijn voor me.
Wil het nog een week proberen en aftasten of dit nog haalbaar is voor me. Uiteraard wil ik deze opleiding al te graag volgen om werkzekerheid te hebben maar gezondheid gaat ook voor.
Ik bekijk het en als ik zie dat het echt niet lukt ga ik sowieso naar mijn huisarts om dit te bespreken!

Nu was mijn vraag kan de RVA/vakbond hier moeilijk over doen aangezien ik nog maar recent de aanvraag heb gedaan om aan een opleiding te mogen starten. Ik ben over zulke zaken niet echt op de hoogte vandaar ik dit hier plaats in de hoop dat iemand mij nadere uitleg hierover kan geven.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 feb 2015 22:01

Absoluut geen probleem, zeker niet na medisch attest

Noornoor
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 18 feb 2015 12:39

Dus als ik het goed begrijp doen ze hier niet moeilijk over en kan ik terug gewoon stempelen met de blauwe kaart, maar om zekerheid te bieden een medisch attest vragen aan de arts?

En hebben zij het recht om dit in te zien?
Zoja moet ik dit dan bezorgen aan de RVA zelf of aan de vakbond?

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 feb 2015 20:44

hoe je niet te bezorgen, maar gewoon bij te houden en op vraag te tonen.

Noornoor
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 19 feb 2015 13:15

Hartelijk dank!

En is het aan mij om de vakbond op de hoogte te houden dat ik de opleiding beeindig wegens gezondheidsproblemen?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#6 , 19 feb 2015 14:21

best doen.

Noornoor
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 19 feb 2015 15:34

Ok :)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#8 , 19 feb 2015 15:59

Met u vakbond gaan spreken, die kunnen u op een juiste manier informeren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Noornoor
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 19 feb 2015 21:34

Dank u wel sloeberken, dus gewoon situatie uitleggen aan vakbond waarom ik opleiding wil beeindigen

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#10 , 19 feb 2015 22:19

Dank u wel sloeberken, dus gewoon situatie uitleggen aan vakbond waarom ik opleiding wil beeindigen
Inderdaad.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”