gat in dak na val van rookkanaal schoorsteen.(verzekering?)

angell
Topic Starter
Berichten: 82

gat in dak na val van rookkanaal schoorsteen.(verzekering?)

#1 , 16 feb 2015 19:51

ik heb een korte vraag. tijdens de renovatie van het huis hebben wij alle schoorstenen uitgebroken binnen het huis op de stuk boven het dak uit. dit was een jaar geleden wij wouden wat geld sparen om het hele dak te vernieuwen en aangezien de dak te broos was om op te klimmen hebben we de schoorsteen zo gelaten.
nu is van de rookkanalen scheef gaan staan deze winter en vanochtend uit zijn plek gevallen waardoor er drie gaten in het dak veroorzaakt heeft voordat het in de tuin kapot gevallen is. het was een rookkanaal van nog geen meter gemaakt van steen. nu is mijn vraag ik zit momenteel bij een bekende verzekering beginnend met een ET en vroeg me af of ik de herstelling van het dak op ze kon verhalen of niet?
alvast bedankt voor de hulp

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 feb 2015 20:15

Aangezien u niet hebt ingegrepen toen de schouw is gaan overhellen hebt u geen poot om op te staan.
Een gemeteldte schouw in gezonde toestand valt niet om.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 feb 2015 20:23

Ook werd de afbraak ondeskundig uitgevoerd.
Een dergelijke metselwerkmassa laat men niet rusten op een gamel dak. Dat is vragen om problemen. Jijzelf durfde niet op het dak, maar het zou sterk genoeg moeten geweest zijn om dat gewicht van die schouw te dragen. Deskundige zal een ondeskundige afbraak van de schouw vaststellen. Er waren geen problemen geweest indien die schouwmassa aan de onderzijde gestut had geworden, hetgeen nu blijkbaar werd nagelaten..
Werden de werken uitgevoerd door een erkende aannemer of door een doe het zelver? In het eerste geval aannemer aangetekend ingebreke stellen. In het 2de geval denk ik dat verzekering niet zal tussenkomen om de ondeskundigheid van de afbreker te vergoeden.
Laatst gewijzigd door mava105 op 16 feb 2015 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

angell
Topic Starter
Berichten: 82

#4 , 16 feb 2015 20:24

oke dat is wat ik wou weten dank jullie wel

Terug naar “Andere”