aanmaning deurwaarder van ander persoon op mijn naam

stephano140
Topic Starter
Berichten: 10

aanmaning deurwaarder van ander persoon op mijn naam

#1 , 13 feb 2015 17:06

hallo,

ik heb vorige week een deurwaarder aan de deur gehad met 2 rekeningen,
1 daarvan is van Telenet van meer dan 900 euro en een andere rekening van Base van meer dan 1300 euro,
ik had op de moment dat de deurwaarder hier stond geen keus dan 100 euro direct te betalen of ze zouden direct alles opschrijven en komen opladen.
nu, ik heb nooit een diesnt gehad bij geen enkel van deze 2 maatschapijen, een mail gestuurd naar Base en ze zeggen dat mijn naam niet in het systeem staat ik heb en dan gevraagd om hier een bewijs van te bezorgen maar ze zeiden me dat ik het zelf met de deurwaarder moet regelen, maar mijn naam staat wel op de aanmaning van de deurwaarder, base wilt me dus niet helpen met dit probleem optelossen en heb dus geen enkele keus dan dit te betalen, de deurwaarder gaat hier geen begrip voor hebben want die doen enkel hun werk en dat is geld ophalen of spullen opladen.

het is meer dan 2100 euro van iets waar ik niets mee te maken heb maar de aanmaning van de deurwaarder staat wel gewoon op mijn naam? hoe kan dit zomaar? ik heb een mail van base waarin staat dat mijn naam niet in het systeem staat maar toch staat mijn naam bij de deurwaarder op het papier hoe kan dit? en wat kan hier tegen gedaan worden?

danku voor het lezen en voor de hulp als die te bieden valt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 13 feb 2015 17:16

Als een deurwaarder komt om uw goederen op te schrijven of op te laden dan doet hij dat in uitvoering van een vonnis.
Hij moet dus in het bezit zijn van een vonnis waarin staat dat u, zijnde mr. xx, veroordeeld bent tot het betalen van een som yy aan zz.
Laatst gewijzigd door roharro op 13 feb 2015 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2015 17:36

Een deurwaarder die bij u aan de deur staat, dat is wel iets meer dan "een aanmaning". Die komt normaal gezien een akte afgeven. Wat is hij komen afgeven (betekenen). Het feit dat hij zegt: betalen of ik laat alles op doet denken aan beslag. Dan moet er een vonnis zijn. U zal dus wat meer informatie moeten geven als u wil dat we helpen.

Reclame

stephano140
Topic Starter
Berichten: 10

#4 , 13 feb 2015 18:12

ik heb enkel 2 rekeningen gekregen van de deurwaarder, ik ben naar daar gegaan en heb de keuze gekregen van 100 euro te betalen of ze komen volgende week alles opladen, er is geen vonnis van uitgesproken dit was ook het eerste wat ik er van hoor, 1 rekening is zelf van 2 jaar geleden waar ik nooit iets van gehoord heb.
ik zou graag meer info geven maar ik heb zelf spijtig genoeg niet meer informatie dan dit.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 13 feb 2015 18:30

ik heb enkel 2 rekeningen gekregen van de deurwaarder, ik ben naar daar gegaan en heb de keuze gekregen van 100 euro te betalen of ze komen volgende week alles opladen, er is geen vonnis van uitgesproken dit was ook het eerste wat ik er van hoor, 1 rekening is zelf van 2 jaar geleden waar ik nooit iets van gehoord heb.
ik zou graag meer info geven maar ik heb zelf spijtig genoeg niet meer informatie dan dit.
Zonder vonnis kan en mag een deurwaarder niets komen 'opladen'.
Als u nooit enig contract bent aangegaan met die schuldeisers/nooit bestelling bij hen hebt geplaatst, moet u niets betalen.
U had de deurwaarder om bewijzen moeten verzoeken van een door u aangegane verbintenis.

Bent u wel zeker dat de naam klopt?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

stephano140
Topic Starter
Berichten: 10

#6 , 13 feb 2015 18:36

de deurwaarder heeft mij doorverwezen naar de bedrijven zelf maar die willen niet helpen, en de naam klopt, maar ook 1 van de 2 rekening is van 2013 en dit is het eerste wat ik hiervan hoor.
ik vindt het zelf allemaal heel raar allemaal.
ik ga onmiddelijk een mail sturen naar de deurwaarder om een bewijs van verbintenis te vragen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#7 , 13 feb 2015 19:02

Zolang u geen vonnis hebt gekregen en betekening kan een deurwaarder niet opschrijven. Vraag aan die deurwaarder het betekend vonnis.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 feb 2015 19:39

Als de gerechtsdeurwaarder dreigt om volgende week uw goederen op te halen, terwijl er nog geen vonnis is en hij dit dus niet kan, gaat hij serieus zijn boekje te buiten. Je kan klacht neerleggen bij de syndicus van de gerechtsdeurwaarders of de procureur des Konings.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#9 , 13 feb 2015 19:42

En wat die aanrekening betreft van Telenet: kijk eens na op welk adres die diensten werden geleverd.
Het valt niet totaal uit te sluiten dat iemand in uw naam een contract heeft afgesloten.
Ik heb recent voor mezelf op een tweede adres (tweede verblijf waar ik dus niet ben gedomicilieerd) een contract afgesloten en me daarbij gerealiseerd dat het niet zo moeilijk zou zijn om een contract af te sluiten onder een andere naam.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

IrisS
Berichten: 102

#10 , 12 mar 2015 19:30

En vooral: je bent toch wel zeker dat je echt een deurwaarder voor je had? Een verkeerde persoon die door een deurwaarder wordt gecontacteerd is al uitzonderlijk. Daarentegen, papieren zijn makkelijk te vervalsen en TWEE facturen van bedrijven waar je nooit wat mee te maken had, is wel heel toevallig...

Terug naar “Andere”